Tesla produkuje najbardziej paliwooszczędne pojazdy, a za nią Subaru
Pomimo trendu konsumenckiego w kierunku większych i cięższych pojazdów o większej liczbie koni mechanicznych w ciągu ostatnich kilku lat, większość producentów zdołała poprawić zużycie paliwa w swoich flotach, a tym samym znacznie obniżyć ogólny ślad emisji, twierdzi EPA. W swoim najnowszym 2022 Annual Automotive Trends Report, zaznaczyła ona absolutnie najniższy poziom emisji nowych samochodów w świecie rzeczywistym na poziomie 347 gramów na milę
Nie tylko to, ale w porównaniu z modelami, które pojawiły się w 2004 roku, nowe samochody zużywają teraz średnio o 32% mniej paliwa, co prowadzi do średniej w świecie rzeczywistym 26,4 mpg, że EPA szacuje, że będzie to ostateczna liczba 2022. Liderem w USA jest czysto elektryczny Tesla z jego 123,9 mpg ekwiwalentu, a następnie Subaru z 28,8 mpg i Kia z 28,7 mpg, a następnie wszystkie inne marki z Japonii lub Korei, z których żaden nie ma zagregowane zużycie floty niższe niż 27 mpg.
Wydajność niemieckich marek, takich jak BMW lub Mercedes są następne, podczas gdy VW i Mazda są te z najgorszą zmianą wydajności rok po roku, ponieważ oba zwiększyły średnie zużycie paliwa swoich flot, a ich emisje CO2 dość drastycznie. Najlepiej radzą sobie Toyota i Kia, które znacząco obniżyły emisję swoich sporych flot poprzez zwiększenie wydajności paliwowej o 20%
Nie trzeba dodawać, że część tej pozytywnej zmiany jest spowodowana przejściem na hybrydy i pojazdy elektryczne, co więcej niż zrównoważyło preferencje dla większych SUV-ów zamiast sedanów, które były trendy od dłuższego czasu. Mimo to EPA zauważa, że pojazdy są teraz cięższe, średnio o 4,289 lbs, większe i z największą łączną ilością koni mechanicznych w historii.