Tesla prosi EPA o zakończenie sprzedaży pojazdów gazowych do 2030 r., ponieważ tańsze samochody elektryczne o większym zasięgu przyspieszają przejście na pojazdy elektryczne
W komentarzach do nowej propozycji standardów emisji spalin EPAtesla prosi rząd o zwiększenie celu, jakim jest 67% nowych samochodów sprzedawanych w USA z napędem elektrycznym do 2032 roku. Tesla nie tylko uważa, że nowe dane pokazują, że udział ten może wynieść nawet 69%, ale także twierdzi, że EPA powinna wzmocnić swoją propozycję dotyczącą emisji, aby położyć kres samochodom napędzanym gazem już w 2030 roku.
Aby przedstawić swoje argumenty, Tesla dostarczyła rządowi swoje poufne prognozy sprzedaży, które pokazują, że EPA poważnie nie doceniła jej potencjału produkcyjnego i wzrostu. Na przykład model EPA zakłada sprzedaż 100 000 pojazdów rocznie w USA, podczas gdy tylko w 2022 roku Tesla osiągnęła pięciokrotnie większą sprzedaż.
Tylko nadchodzący model 2 na rynek masowymoże mieć wielkość produkcji w Ameryce Północnej na poziomie 2 milionów samochodów rocznie, pochodzących z najnowszej Gigafactory Tesli w Meksyku. Z Model 2 ma zostać wydany w 2025 rokuwewnętrzne prognozy Tesli pokazują, że nie mniej niż 28% sprzedaży pojazdów w USA będzie bezemisyjnych już w 2026 roku.
Z drugiej strony, argumentuje Tesla, modelowanie kosztów produkcji EPA jest "zdecydowanie zbyt wysokie i nie jest poparte dokumentacją, ponieważ nie uwzględnia w pełni udokumentowanego i przewidywanego szybkiego spadku kosztów ogniw i akumulatorów, a także znacznego wzrostu zasięgu BEV (pojazdów elektrycznych na baterie) osiągniętego dzięki innym ulepszeniom"."Innymi słowy, Tesla przewiduje szybki spadek cen samochodów elektrycznych sprzedawanych w Ameryce w ciągu najbliższych kilku lat oraz parytet zasięgu z pojazdami napędzanymi gazem, co przyspieszyłoby ich przyjęcie znacznie szybciej niż oczekuje EPA.
Nie trzeba dodawać, że potentaci na rynku pojazdów gazowych, tacy jak GM, Toyota, VW, Hyundai i inni, są przeciwnego zdania i chcą, aby EPA poluzowała, a nie zaostrzyła nadchodzące normy emisji spalin dla nowych pojazdów. Argumentują, że przejście na pojazdy elektryczne zajmie więcej czasu. Zrzeszeni w Sojuszu na rzecz Innowacji w Motoryzacji (AAI), zgłosili uwagi, w których proszą EPA o złagodzenie rygorystycznego celu w zakresie emisji, aby do 2030 r. nie więcej niż 50% pojazdów było pojazdami elektrycznymi, hybrydowymi typu plug-in lub ogniwami paliwowymi.
Jest to rok, w którym Tesla chce, aby pojazdy napędzane gazem zaprzestały sprzedaży i doradza EPA, że może to osiągnąć poprzez zniesienie systemu kredytów pay-to-pollute zarezerwowanych dla samochodów ICE w celu ułatwienia przejścia na pojazdy bezemisyjne. Dopiero okaże się, czy lub kiedy EPA weźmie pod uwagę komentarze Tesli lub AAI, ale kluczowym wnioskiem wydaje się być to, że samochody Tesli mogą stać się drastycznie tańsze w ciągu najbliższych kilku lat, według samej Tesli.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon