Tesla przymierza się do chińskiego CATL w celu stworzenia nowego klastra przemysłu baterii Megapack
Tesla wyprodukowała już ostatnie ze swoich gigantycznych baterii Megapack do przechowywania energii w Giga Nevada i przenosi ich produkcję do Megafactory w Lathrop w Kalifornii. Tam zostaną one zastąpione bardziej wydajną wersją Megapack XL, która ma znacznie niższe koszty produkcji na jednostkę pojemności.
Drugi nowy zakład Megapack, który Tesla planuje otworzyć, znajduje się w Chinach i niedawno zamieściła tam informację o ceremonii podpisania umowy na realizację projektu. Wkrótce po tym, jak atrament na papierach Shanghai Megafactory wyschnął, Elon Musk podobno udał się prosto do największego na świecie producenta baterii CATL aby wysondować go pod kątem partnerstwa w lokalnym klastrze przemysłowym. Megafaktura o mocy 40 GWh będzie potrzebowała wielu tańszych i bezpieczniejszych baterii LFP, które CATL może produkować w dużych ilościach, a Tesla planuje wykorzystać producenta ogniw numer jeden w swoich ambicjach ekspansji magazynowania energii w Chinach.
Tesla będzie musiała pokonać wiele biurokracji w wysoce scentralizowanym systemie dystrybucji sieci elektrycznej w Chinach, aby zapewnić przyszły rynek dla swojej Megafactory w Szanghaju, więc współpraca z lokalnymi producentami baterii ma sens z biznesowego punktu widzenia. Megafabryka ma zacząć produkować 10,000 Megapacków rocznie w drugim kwartale przyszłego roku.
CATL dostarcza już ogniwa LFP w bazowych wersjach Modelu 3 i Modelu Y co na ziemi amerykańskiej uniemożliwia im uzyskanie pełnej ulgi podatkowej dla nowych EV w wysokości 7 500 USD. W Chinach jednak, tabele odwracają się na korzyść przytulania się do lokalnego łańcucha dostaw z dodatkowym bonusem, że juggernauts jak CATL lub BYD może produkować wszystko bateria w tańszy i szybszy sposób niż gdziekolwiek indziej, przynajmniej na razie.