Tesla przyspieszy budowę stacji ładowania i naprawę lub instalację pali Supercharger dzięki nowemu rozwiązaniu w zakresie fundamentów.
Koncepcja prefabrykowanych jednostek Supercharger (PSU), z której korzystała do tej pory, obejmowała wysyłkę prefabrykowanych pali z całym okablowaniem elektrycznym gotowym na wspólnej płycie betonowej.
Rozwiązanie PSU pozwoliło zbudować stacje Supercharger w ciągu kilku dni zamiast tygodni i do 70% taniej niż konkurencja, co przyniosło jej wiele federalnych lub stanowych kontraktów na dotacje do publicznej infrastruktury ładowania.
Teraz jednak musi budować stacje Supercharger znacznie szybciej, ponieważ, jak to ujął Max de Zegher z Tesli, infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych musi być 30 razy większa. Właśnie dlatego Tesla stworzyła nową metodę instalacji lub wymiany stacji Supercharger, która nie wymaga wylewania betonu na fundament ani wysyłania prefabrykatów z fabryki w Buffalo w stanie Nowy Jork.
Nowy fundament palowy Supercharger to po prostu polipropylenowa obudowa, którą jedna osoba może umieścić w ziemiance, a następnie obciążyć powstałym żwirem. Koncepcja ta"zmniejsza ślad C02, jest szybsza i obniża koszty", radzi de Zegher.
Ta nowa metoda instalacji Supercharger może również pozwolić na szybszą wymianę uszkodzonego stosu. Aktywizm polityczny Elona Muska spowodował wzrost liczby podpaleń lub aktów wandalizmu przeciwko jego pojazdom, stacjom ładowania lub salonom wystawowym.
Tesla obiecała zastąpić podpalone Stacje Supercharger w mniej niż 48 godzin po ich podpaleniu lub uszkodzeniu w inny sposób i jak dotąd udało się to zrobić.
Nowa polipropylenowa obudowa fundamentu Supercharger, która jest wypełniona żwirem znalezionym na miejscu, może zatem przydać się nie tylko do nowych instalacji, ale także do naprawy lub wymiany pali, w zależności od zakresu uszkodzeń stacji ładowania Tesli.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Max de Zegher & Ondrej Bacina (X)