Tesla rezygnuje z rozbudowy sieci doładowań Supercharger w Nowym Jorku, ponieważ Elon Musk obiecuje ukończyć niektóre lokalizacje
Tesla najwyraźniej wygrała rządową dotację na ogólnokrajową sieć ładowania pojazdów elektrycznych wyścig dzięki swojej niesamowitej zdolności do budowania ładowarek Superchargers taniej i szybciej niż ktokolwiek inny.
Jej konkurencyjna przewaga w zakresie wdrażania ładowarek osiągnęła punkt, w którym jej stosy kosztowały do 70% taniej budowa niż najbliższy konkurent, a teraz Tesla potrzebuje tylko 4 dni aby uruchomić stację Supercharger z prefabrykatów z fabryki w Buffalo w stanie Nowy Jork.
Aż do tego tygodnia, kiedy to Elon Musk zlikwidował cały zespół odpowiedzialny za budowę, rozbudowę i licencjonowanie sieci Supercharger w ramach szalonego cięcia kosztów.
"Tesla nadal planuje rozwijać sieć Supercharger, tylko w wolniejszym tempie dla nowych lokalizacji i bardziej koncentrując się na 100% dyspozycyjności i rozbudowie istniejących lokalizacji" - wyjaśnił Elon Musk.
Próbował również uspokoić wszystkich innym postem, w którym odpowiedział na obawy dotyczące jednej konkretnej planowanej lokalizacji doładowania w Kalispell, MT, która została zwycięzcą głosowania na doładowanie w 1. kwartale 2023 r. i miała zostać otwarta w tym roku.
"Zdecydowanie zostanie otwarta", twierdzi Elon i dodaje, że "miejsca w budowie zostaną ukończone, a my dodamy dodatkowe doładowania wszędzie tam, gdzie są luki".
Stwierdzenie to jest jednak nieco sprzeczne z jego poprzednim postem o wolniejszym tempie ekspansji. Ponieważ w kolejce jest już tak wiele planowanych lokalizacji, Tesla podobno zamierza ponownie zatrudnić część zespołu Supercharger, który właśnie zwolnił do pracy nad instalacją i utrzymaniem.
Wiele firm, które współpracują z Teslą przy planowanych lokalizacjach Supercharger, donosi jednak, że Tesla przestała komunikować się w sprawie swoich przyszłych planów, a ich e-maile odbijają się teraz.
Ponadto kilka z zaplanowanych lokalizacji Supercharger w Nowym Jorku najwyraźniej w ogóle nie zostanie zbudowanych, donosi poufne źródło.
Dwie lokalizacje Supercharger w Maspeth, a także te w South Bronx, South Brooklyn i College Point w Queens, rzeczywiście zostały teraz anulowane, pomimo przeciążenia sieci Supercharger w Nowym Jorku ze względu na wszystkie tamtejsze usługi ride-hailingowe.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24 'na Amazon
It’s definitely going to open.
— Elon Musk (@elonmusk) May 1, 2024
Sites under construction will be completed and we will add additional Superchargers anywhere where there are gaps.