Tesla poszerza zakres swojego programu samodzielnych napraw, sprzedając części bezpośrednio właścicielom swoich pojazdów. Nie chodzi tu oczywiście o kosztujący 15 750 dolarów akumulator do Modelu Y, ale raczej o części takie jak tarcze i zaciski hamulcowe.
Do niedawna Tesla sprzedawała tylko zapasowe wycieraczki lub filtry powietrza, ale teraz zawiera więcej części w katalogu bezpośrednim dla konsumentów, który mabyć "rozszerzany wraz z przyszłymi wydaniami"
Kalifornijskie przepisy dotyczące prawa do naprawy mogą stać za tym naciskiem, ponieważ Tesla właśnie udostępniła właścicielom szczegółowy interaktywny schemat okablowania Cybertruck https://x.com/Johndkelly45/status/1871222579156890047 ale mimo to ruch ten pozwoli im na dokonywanie prostych napraw pojazdu, oszczędzając im podróży do centrum serwisowego.
Na przykład tarcze hamulcowe Model Y o numerze części 1188611-00-A można zamówić za 160 USD bezpośrednio od Tesli i dostarczyć w ciągu tygodnia.
Obecnie części naprawcze w programie bezpośrednim dla konsumentów mogą być wysyłane tylko na adres w USA, co jest kolejną wskazówką, że hojność Tesli może mieć coś wspólnego z naciskiem na prawo do naprawy na szczeblu stanowym i federalnym, które sprawiło, że nawet Apple dostarcza części naprawcze, narzędzia i schematy do warsztatów zewnętrznych.
Wcześniej trzeba było złożyć zamówienie na dostarczenie części do centrum serwisowego Tesli, nawet jeśli chciało się samodzielnie wykonać prostą naprawę hamulców, a następnie udać się tam i odebrać ją stamtąd.
Jedynym pojazdem Tesli bez żadnych bezpośrednich części naprawczych w elektronicznym katalogu napraw jest Cybertruck, z oczywistych powodów związanych z rampą produkcyjną. Gdy stanie się bardziej wszechobecny, a wczesne pojazdy zaczną wymagać serwisowania, takiego jak praca hamulców, Tesla prawdopodobnie zapełni katalog również komponentami Cybertruck.
Proszę kupić ceramiczne klocki hamulcowe Power Stop z włókna węglowego do Tesla Model Y na Amazon