Sprawy nie wyglądają tak dobrze, jak zwykle dla Tesli w Sunshine State. Dominacja marki na kalifornijskiej scenie pojazdów elektrycznych wciąż słabnie, ponieważ jej udział w rynku spadł poniżej 50 procent po raz pierwszy w pierwszym kwartale 2025 roku.
Według California New Car Dealers Association, Tesla odpowiadała za zaledwie 43,9 procent sprzedaży pojazdów elektrycznych w stanie w pierwszych trzech miesiącach 2025 roku, w porównaniu do 55,5 procent w tym samym okresie ubiegłego roku.
W międzyczasie liczba rejestracji nowych pojazdów elektrycznych Tesli spadła o 15 procent, mimo że inne marki wzrosły o 35 procent. Strata jest znacząca, ponieważ okres ten zbiegł się w czasie z pośpiechem Amerykanów w nabywaniu samochodów przed wprowadzeniem przez obecny rząd zbliżających się taryf samochodowych.
Kalifornijczycy kupili ponad 42 000 samochodów Tesli, głównie Model Y i Model S. Cybertruck sprzedał się w liczbie 2 282 sztuk, plasując się w pierwszej dziesiątce bestsellerów.
Stowarzyszenie dealerów samochodowych łączy ten spadek z ostatnim zaangażowaniem politycznym na wysokim szczeblu dyrektora generalnego Elona Muska i starzejącą się linią produktów Tesli.
Kalifornia ma kluczowe znaczenie dla producentów pojazdów elektrycznych, ponieważ odpowiada za około jedną trzecią całej sprzedaży samochodów elektrycznych w USA. Siedziba Tesli znajdowała się tam do 2021 roku, kiedy to Musk przeniósł ją do Teksasu.