Długoterminowe testy pojazdów Tesla wykazały niepotwierdzone dowody, że najgorszym miesiącem do jazdy Modelem 3to na przykład zimny luty. Teraz nowe badanie przeprowadzone przez Recurrent Auto określa dokładnie, o ile spada zasięg różnych modeli Tesli, gdy na zewnątrz jest zimno i okazuje się, że Tesle faktycznie są w stanie zachować swój zasięg lepiej niż inne marki samochodów elektrycznych.
Korzystając z zastrzeżonych "zweryfikowanych zakresów zimowych", metodologia Recurrent zwróciła zaledwie 15% redukcji zasięgu dla Modelu Y LR AWD i ditto dla Modelu X. Dla porównania, VW ID4 stracił w tych samych warunkach aż 30% zasięgu od balsamicznych 70 stopni (21 Celsjusza) do mroźnych 20 stopni Fahrenheita (-7 Celsjusza)
Ford Mustang Mach-Enatomiast najgorszy spadek zasięgu baterii w zimie Tesla odnotowała w Modelu S, co jest raczej zrozumiałe, biorąc pod uwagę jego status samochodu użytkowego. Model 3 również radzi sobie dobrze, z zaledwie 17% zmniejszeniem zasięgu w zimie, wedługbadań przeprowadzonych przez Recurrent, w którychwykorzystano kombinację urządzeń pokładowych i danych dotyczących użytkowania w czasie rzeczywistym, dostarczając ponad 35 000 punktów danych.
Zmniejszenie zasięgu w zimowej pogodzie jest jedną z pięt achillesowych pojazdów elektrycznych, ponieważ faktycznie muszą korzystać z własnej mocy baterii, aby utrzymać ciepło, podczas gdy silnik spalinowy generuje oodle nadmiaru ciepła, które wykonuje pracę w porządku w zamian za wydajność. Te drastyczne spadki zasięgu samochodów elektrycznych w zimie nawet przyciągnął uwagę rządu chińskiego, który ustanowił grupę roboczą z producentami aby rozwiązać problem, który według niego jest mylącym twierdzeniem o zasięgu, który liczy się tylko w idealnych warunkach
W świecie pojazdów elektrycznych samochody Tesla wydają się być jednak na razie mistrzami wszechrzeczy. Nawet jeśli ich zasięg na jednym ładowaniu nadal spada gwałtownie w zimnej pogodzie, to najwyraźniej w mniejszym stopniu niż inne marki i modele.