Tesla składa wnioski o przywrócenie radaru do swojego zestawu sprzętu do samodzielnej jazdy już w styczniu
Po usunięciu radarui ultradźwiękowych czujników parkowania ze swoich samochodów, mówiąc, że jego rozwiązanie Vision z kamerą wystarczy jako zamiennik, Tesla chce przywrócić radar w jakiejś formie już w przyszłym miesiącu. Z powrotem w czerwcu, Tesla złożył nowy "wysokiej rozdzielczości radar" urządzenie o nazwie kodowej 1541584 do Federalnej Komisji Łączności (FCC) do testowania i zatwierdzenia do sprzedaży w USA, a dziś złożył przedłużenie do FCC, aby utrzymać swoje szczegóły pod tajemnicą przez 60 więcej dni, jak "urządzenie nie zostanie wprowadzony do obrotu aż do połowy stycznia 2023".
Częstotliwości pracy urządzenia w dużej mierze pokrywają się z zewnętrznymi radarami Bosch i Continental-made, które Tesla używała do tej pory do swoich funkcji autonomicznej jazdy, więc istnieje małe prawdopodobieństwo, że jest to coś innego niż rozszerzenie pakietu sprzętowego self-driving. Niektóre chińskie pojazdy elektryczne, takie jak nowy Lotus Eletre, na przykład, mają wewnętrzny radar, który może wykryć psy lub dzieci pozostawione w samochodzie i odpowiednio dostosować klimatyzację, ale to nie wydaje się być w tym przypadku.
Podczas gdy Elon Musk jest na nagraniu mówiąc, że zestaw Tesla Vision z kamerami o wysokiej rozdzielczości będzie lepszy od poprzedniego radaru z rozwiązaniem Vision, którego Tesla się pozbyła, dodał również, że radary o bardzo wysokiej rozdzielczości są zupełnie inną rzeczą i dodają prawdziwą wartość. 6 anten Tx w dokumentach homologacyjnych FCC nie wskazuje jednak, że jest to radar wysokiej rozdzielczości ze względu na liczbę wirtualnych kanałów, na których może pracować.
To pozostawia nas z radarem przywróconym ponownie do nadchodzących pojazdów Tesli wyposażonych w jej zestaw do autonomicznej jazdy Hardware 4.0 następnej generacji, który może zadebiutować w Cybertruck i Projekt Model 3 odświeżony, z których oba pojawią się w 2023 roku
Samsung podobno już wygrał zamówienie od Tesli na kamery o wysokiej rozdzielczości które wejdą do wspomnianego zestawu, więc przygotowania do produkcji mogą być już w drodze, z radarem sprowadzonym dla dodatkowej wygody. Wydaje się, że opinia ex-VW CEO, że dla wyższych poziomów autonomicznej jazdy EVs zdecydowanie potrzebują LiDAR oprócz kamer, może być w końcu uzasadnione.
No, but hey, in the classic Streizand effect at play, they new drew attention about something potentially major planned for mid January which is just a bit over a month away...
— green (@greentheonly) December 6, 2022
Like something that coincides with a sensor suite change. https://t.co/JZqj8e8eto
Źródło(-a)
FCC via Tony DeLuca (Twitter)