Tesla reputation slumps in recent survey, scoring lower than GM, Volkswagen, Toyota, losing 50 spots in ranking ↺
Pomimo zajmowania około 60% nowych rejestracji pojazdów elektrycznych w pierwszym kwartale 2023 roku, reputacja Tesli znacznie spadła od 2021 roku, według Axios Harris Poll 100który klasyfikuje 100 najbardziej widocznych marek w Ameryce na podstawie szeregu kryteriów. Podczas gdy Tesla zajmowała wcześniej 12. miejsce w klasyfikacji ogólnej, w 2023 r. spadła na 62. miejsce. W sumie dziewięciu producentów samochodów znalazło się w ankiecie, chociaż Toyota Motor Corporation jako jedyna znalazła się w pierwszej dziesiątce w tym roku. Honda spadła o cztery miejsca na 13 pozycję, wypadając z pierwszej dziesiątki.
Co ciekawe, problem Tesli z postrzeganiem przez opinię publiczną wydaje się mieć niewiele wspólnego z jej rzeczywistymi pojazdami, a amerykańska firma EV zdobyła przyzwoite 81 punktów w kryterium produktów i usług. Zamiast tego, Tesla zawiodła w kryteriach Charakteru, Zaufania i Obywatelstwa, co wskazuje, że ma pewien problem z PR.
Inną interesującą częścią tego, jak 16 310 respondentów ankiety oceniło Teslę, jest to, że wyniki dla różnych kryteriów są bardzo zróżnicowane. Podczas gdy wyniki Toyoty mieszczą się w granicach ośmiu punktów, najniższy wynik Tesli to 68,1 punktu w kategorii Citizenship, a najwyższy to 81 punktów w kategorii Products & Services - różnica wynosi 11,9 punktu. Chociaż Kultura i Etyka nie były daleko w tyle za najgorszymi wynikami Tesli, osiągając odpowiednio 70,5 i 71,3.
Chociaż nie jest jasne, co spowodowało spadek reputacji Tesli w tych konkretnych obszarach, spekulacje mogą wskazywać na kontrowersyjne komentarze i posunięcia biznesowe https://www.notebookcheck.net/Elon-Musk-sells-US-6-9-billion-worth-of-Tesla-stock-to-prepare-if-Twitter-forces-this-deal.640053.0.html przez dyrektora generalnego firmy, Elona Muska. Doniesienia o zawodnym oprogramowaniu do samodzielnej jazdy, radarowych zabawach w centrach serwisowych, a także treść niedawnego naruszenia danych Tesli z pewnością wpłyną negatywnie na postrzeganie firmy przez opinię publiczną.
Kup uchwyt samochodowy do szybkiego ładowania CHGeek 15W na Amazon.