Tesla staje się pierwszym klientem TSMC w zakresie EV na chipy wykonane w technologii 4nm z 3x szybszymi obliczeniami auto-jazdy
Samsung może wygrać przyszłe zamówienia Tesli na kamery dla jej wyrafinowanego systemu jazdy autonomicznej "Vision-only, ale rzekomo stracił stronę chipów dla następnej generacji platformy FSD Beta na rzecz TSMC. Tesla wydaje się być pierwszym producentem pojazdów elektrycznych, który zażądał dużej partii nowoczesnych procesorów generacji 4nm/5nm firmy TSMC, natychmiast stając się jednym z siedmiu największych klientów odlewni.
Do tej pory Tesla zaopatrywała się w moc obliczeniową swojej pełnej autonomicznej jazdy AI, zwaną Hardware 3.0, głównie w odlewni Samsunga w Austin w Teksasie, zaczynając od 14nm chipów, a następnie przechodząc na 7nm w najnowszej iteracji. Ci, którzy dostali poprzednią generację, też mogli za odpowiednią cenę dokonać upgrade'u do nowego komputera.
Teraz jednak TSMC będzie wyłącznym dostawcą chipów dla Hardware 3.5/4.0, lub jakkolwiek Tesla zdecyduje się nazwać swój system komputera jazdy autonomicznej next-gen 4nm/5nm. Nowa platforma FSD będzie podobno 3x szybsza i bardziej oszczędna niż obecna edycja 7nm, czego można się spodziewać po modernizacji węzła procesora
Tesla będzie potrzebować całej tej mocy, aby dostarczyć na jego w pełni autonomicznej jazdy obietnicy, że utrzymuje się coraz odłożyć na przeszkodach regulacyjnych. Ostatnio, Elon Musk nieco wycofał się z obietnicy, że Tesla wyda aktualizację FSD Beta do końca roku która wprowadzi poziom 4/5 w standardowym systemie autonomicznej jazdy. Chociaż uważa, że system jest gotowy, aby zabrać cię z punktu A do B bez dotykania kierownicy, certyfikacja i zatwierdzenie platformy jako takie jest jeszcze długi czas.
Co więcej, rozwiązanie Autopilota Tesli jest uwikłane w coraz większą liczbę kontrowersji i dochodzeń regulacyjnych, które tylko utrudniłyby jego certyfikację jako cokolwiek wyższego niż poziom 3 w przewidywalnej przyszłości. Obejmują one od federalnej sondy w USAlub Kalifornijski DMV protestujący przeciwko samej nazwie Autopilotdo śmiertelnych kolizji, które mogą uzasadniać dalsze dochodzenie za granicą
Samojezdny system Tesli jest teraz tylko polegając na swoim zestawie kamer Vision jak przestał używać radarów nie dawno temu, a całe to przetwarzanie obrazu zaangażowane może tylko skorzystać z aktualizacji do szybkich i oszczędnych chipów TSMC.
GREAT NEWS: TSMC is reportedly to produce 4/5nm FSD chip for Tesla starting in 2023. If confirmed, Tesla would be among TSMC’s top 7 clients and 1st EV client ever. pic.twitter.com/7rS4qoo8Ja
— Ray4Tesla⚡️????☀️???? (@ray4tesla) November 21, 2022