Tesla szkoli ratowników w zakresie trudnych spotkań z Cybercab na drogach publicznych
Tesla zdecyduje, czy i jak wprowadzić swoje autonomiczne Robotaxi na drogi publiczne w wybranych miastach po przeanalizowaniu sesji szkoleniowych z lokalnymi zespołami ratowniczymi.
Zgodnie z oficjalnym komunikatem e-mail Tesli, od maja jest ona w kontakcie z władzami miasta Austin, prosząc o miejsce przy stole lokalnej grupy zadaniowej ds. regulacji autonomicznej jazdy jako zainteresowany interesariusz.
Teksas nie ma ogólnokrajowych ram regulacyjnych, tak jak Kalifornia, ale raczej traktuje autonomiczne samochody jako kolejny pojazd na drodze, który musi przestrzegać ogólnych zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego, a wszelkie szczegółowe przepisy pozostawia administracjom miejskim.
Właśnie dlatego Elon Musk powiedział, że Tesla planuje uruchomić swój bez nadzoru FSD najpierw w Teksasie i Kalifornii. W pierwszym stanie, ponieważ nie ma tam żadnych regulacji, a w drugim, ponieważ obowiązują tam już przepisy dotyczące pojazdów autonomicznych. Nienadzorowany FSD pozwoli istniejącym pojazdom Tesli na korzystanie z usługi Cybercab ride-share i utoruje drogę do późniejszego uruchomienia Robotaxi na ulicach publicznych.
Ponieważ Austin stało się w pewnym sensie wylęgarnią testów autonomicznych pojazdów, a Waymo, Zoox i VW są tam obecne, miasto utworzyło grupę zadaniową, której celem jest opracowanie zasad bezpieczeństwa i przeszkolenie służb ratowniczych na wypadek spotkania z samojezdnymi samochodami.
Tesla chce wziąć udział w tej akcji i już 5 grudnia przeprowadziła swoją pierwszą sesję szkoleniową w zakresie autonomicznych pojazdów z zespołami ratowniczymi Austin. Celem jest"zebranie informacji zwrotnych i danych o incydentach oraz ustanowienie szkoleń i procedur bezpieczeństwa" w przypadku wystąpienia sytuacji z Robotaxi Tesli, który nie ma kierownicy, lub z, powiedzmy, Modelem Y używanym w usłudze współdzielenia przejazdów Cybercab w nienadzorowanym trybie FSD.
W oparciu o sukces szkolenia i informacje zwrotne od zespołu zadaniowego, Tesla zdecyduje, jak i gdzie wdrożyć swoją pierwszą flotę samochodów FSD bez nadzoru. Te, które będą początkowo własne i będzie je obsługiwać, zanim udostępni platformę Cybercab ogółowi społeczeństwa będącego właścicielami Tesli, aby umożliwić im zarabianie gotówki na swoich samochodach, gdy nie są używane, zgodnie z obietnicą Elona Muska od dłuższego czasu.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon