Tesla twierdzi, że Model Y jest teraz tańszy niż hybryda Toyoty Prius, ponieważ traci tytuł najcenniejszej marki samochodowej
Nieustanne obniżki cen Modelu 3 i Obniżki cen Modelu Y wydaje się, że nieustanne obniżki cen Modelu 3 i Modelu Y, których Tesla dokonywała w ciągu ostatniego roku, a także wybryki CEO Elona Muska, spowodowały pewną utratę percepcji rynku.
Według najnowszego raportu Brand Finance na temat najcenniejszych logo pojazdów na świecie w 2024 r., Mercedes-Benz powrócił na szczyt wartości marki samochodowej z 59,4 mld USD wartości niematerialnych i prawnych w porównaniu z 58,3 mld USD Tesli. Inne popularne rankingi, takie jak ten z Interbrandrównież stawiają Mercedesa przed Teslą, ale na szczycie listy znajduje się Toyota.
Tesla Model Y vs cena Toyoty Prius w 2024 r
To właśnie z Toyotą Tesla porównuje teraz swój najlepiej sprzedający się model i to pod względem cen. Najlepiej najlepiej sprzedający się model Y, jest teraz najwyraźniej tańszy niż Toyota Prius z 2024 roku na rynku europejskim, a Tesla chce, aby wszyscy wiedzieli, że samochody elektryczne nie są już droższe niż najpopularniejsze hybrydy na świecie.
Nowa hybryda plug-in Toyota Prius zaczyna się od 45 990 euro w Niemczech, podczas gdy Model Y kosztuje tam teraz zaledwie 44 990 euro, nawet po skromnym wzroście ceny wzrost ceny który Tesla zrobiła tam w zeszłym tygodniu. Niewielka, ale ważna różnica, ponieważ stawia najpopularniejsze pojazdy elektryczne i hybrydowe przeciwko sobie pod względem cenowym.
BYD, największy konkurent Tesli i największy na świecie największy na świecie producent pojazdów elektrycznychzrobił coś podobnego w tym tygodniu, kiedy ogłosił, że będzie zniszczyć Zniszczy samochody napędzane wyłącznie silnikami spalinowymi cenami swoich pojazdów elektrycznych. Natychmiast po tym ogłosił tańsze, zmodernizowane wersje EV i hybrydowe swoich postrzeganych modeli Tesla Model 2 konkurenta Tesli Model 2, BYD Dolphin, i zrównał ich ceny początkowe.
Przesłanie płynące od największych na świecie producentów pojazdów elektrycznych wydaje się być takie, że samochody elektryczne nie są już drogie w porównaniu do ich konkurentów napędzanych gazem. Liczne badania rynkowe wykazały, że cena, zasięg i gęstość ładowarek są największymi przeszkodami przed masowym przyjęciem pojazdów elektrycznych.
Wydaje się, że Tesla, a także BYD, wzięły pod uwagę te kwestie teraz, gdy sprzedaż spowalnia, pomimo drażnienia się Elona Muska, że Tesla obniża ceny Modelu Y na "popyt sezonowy".
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Just leaving this here…https://t.co/RbQ2GOLCbB https://t.co/W4lOgFpxAO
— Tesla Europe & Middle East (@teslaeurope) February 20, 2024