Notebookcheck Logo

Tesla twierdzi, że tańszy Model 2 zostanie uruchomiony z systemem 48 V Cybertruck, ponieważ zachowuje inne specyfikacje do ogłoszenia

System niskiego napięcia Cybertruck trafi do Modelu 2 (zdjęcie: Tesla)
System niskiego napięcia Cybertruck trafi do Modelu 2 (zdjęcie: Tesla)
Nowy system niskiego napięcia 48 V, który umożliwia sterowanie przewodowe i tylne Cybertruck, zostanie przeniesiony do przyszłych pojazdów Tesli. Jednym z tych nowych samochodów Tesli z systemem 48V będzie tani model 2 na rynek masowy.
E-Mobility

Osławiony system Steer-by-Wire i tylne koła Cybertrucka tylne koła są chwalone za zwrotność, jaką dodają temu dużemu i ciężkiemu pickupowi w wąskich garażach lub ciasnych miejscach parkingowych. Tesla wyda nawet aktualizację zwiększającą zdolność Cybertrucka do skręcania poprzez zwiększenie obecnego 3-stopniowego skrętu tylnych kół do aż 10-stopniowego poziomu.

Nieczęsto wspomina się jednak o tym, że tylne koła i układy kierownicze typu drive-by-wire były możliwe dzięki wprowadzeniu nowej dla Tesli architektury niskonapięciowej 48V. Wymaga ona znacznie mniej okablowania miedzianego, a jednocześnie pozwala na przesyłanie mniejszego prądu do silników obracających przednie i tylne koła, co nie byłoby możliwe przy architekturze 12V.

Ponieważ obecny łańcuch dostaw w branży motoryzacyjnej opiera się na architekturze 12V, Tesla musiała opracować i wyprodukować wiele z nich od podstaw. Aby uniknąć tego w przyszłości, firma udostępniła architekturę 48V Cybertruck i wysłała ją do głównych producentów samochodów, takich jak Ford, starając się uczynić z niej standard niskiego napięcia nowej generacji i obniżyć ceny komponentów.

Specyfikacja architektury napięcia Modelu 2

Tesla najwyraźniej zamierza w przyszłości całkowicie przejść na architekturę 48V, w tym na rynek masowy Model 2 Redwood który zostanie wydany w 2025 roku. Podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych za czwarty kwartał, Tesla została zapytana, która z technologii bramy Cybertruck trafi do przyszłych modeli, a system 48V był pierwszym, który pojawił się w odpowiedzi szefa inżynierii pojazdów Larsa Moravy'ego:

Oczywiście wprowadzamy wiele innowacji produkcyjnych, jak powiedział Elon, dla pojazdu nowej generacji. Kiedy robi się coś na taką skalę, trzeba to udowodnić. Nie można po prostu rzucić tego na linię i po prostu zbudować. Przechodzimy więc teraz przez te fazy walidacji dla wszystkich tych nowych technologii produkcyjnych. Oczywiście, 48 V to zdecydowanie coś, co chcemy kontynuować i mamy nadzieję, że branża również to przyjmie.

Nie jest jasne, czy system niskiego napięcia 48 V w Modelu 2 zostanie również dołączony do Cybertrucka 800V architektura szybkiego ładowania wysokonapięciowego, która pozwoli na czas ładowania wynoszący 20 minut na szybkich ładowarkach Superchargers. Jak dotąd, bateria Modelu 2 Redwood bateria ma podobno pojemność około 54 kWh, co biorąc pod uwagę, że ma wyglądać jak "kompaktowy crossover", a jednocześnie ważyć 30% mniej niż Model 3, jego zasięg po naładowaniu prawdopodobnie zbliży się do 300 mil.

Tesla nie powiedział, czy Model 2 będzie zasilany przez 4680 ogniw, tak jak Cybertruck. Jej wysokonakładowe bestsellery są zasilane chińskimi bateriami żelazowo-fosforanowymi, a jej partnerzy, tacy jak Panasonic, muszą jeszcze zwiększyć produkcję 4680 na rynek masowy.

Pełna lista specyfikacji Modelu 2 prawdopodobnie stanie się jasna podczas dedykowanego wydarzenia, ponieważ Elon Musk powiedział, że jego masowa produkcja ma rozpocząć się w drugiej połowie 2025 roku, ale "rezerwujemy ogłoszenia o produktach na ogłoszenia o produktach".

Proszę kupić 48A Tesla Wall Connector z 24-calowym kablem na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > Tesla twierdzi, że tańszy Model 2 zostanie uruchomiony z systemem 48 V Cybertruck, ponieważ zachowuje inne specyfikacje do ogłoszenia
Daniel Zlatev, 2024-01-26 (Update: 2024-01-26)