Tesla udostępnia architekturę 48V Cybertruck wszystkim producentom samochodów, aby przyspieszyć jej wdrożenie
Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, potwierdził, że Tesla dotrzymała obietnicy udostępnienia Cybertruckowi 48V niskonapięciową architekturę magistrali Cybertruck dostępną dla wszystkich, zasadniczo open-sourcing, podobnie jak w przypadku NACS systemem ładowania NACS. Najwyraźniej Tesla wysłała już całą dokumentację techniczną architektury 48V, a Ford otrzymał ją we wtorek.
Elon Musk potwierdził to, mówiąc "nie ma za co" na podziękowania Jima Farleya. Tesla dzieli się swoją wiedzą na temat 48V z nadzieją, że stanie się to powszechnym standardem w przyszłości, dzięki czemu nie będzie musiała projektować i produkować wszystkich komponentów niskonapięciowych - od autobusu elektrycznego po oświetlenie kabiny - od zera, tak jak to miało miejsce w przypadku Cybertrucka.
Przejście od początkowego systemu 6 V do systemu 12 V zajęło około dwóch dekad, ale minęło sześć dekad od pojawienia się pierwszej architektury samochodowej 12 V, a rzeczy nie zmieniły się zbytnio, z kilkoma wyjątkami. Nowoczesne pojazdy, które są pełne elektroniki, a zwłaszcza inteligentne pojazdy elektryczne z ich potężnymi autonomicznymi komputerami jazdy i innymi pożeraczami prądu, rozciągnęły system 12V do granic możliwości.
Mało tego, Tesli udało się stworzyć najbardziej zaawansowany obecnie system steer-by-wire dla Cybertrucka właśnie dlatego, że wzrost napięcia do 48 V pozwolił na wyciągnięcie silników obrotowych do poziomu, który byłby niemożliwy przy okablowaniu 12V.
Ze względu na wzrost napięcia i niższy prąd, architektura 48 V pozwala również na cieńsze przewody, a tym samym lżejsze wiązki, zużywające znacznie mniej miedzi. Zaowocowało to oszczędnościami kosztów dla Tesli, a także niższą całkowitą masą Cybertrucka.
Teraz, gdy inni producenci samochodów przekonali się o zaletach architektury 48V, Tesla dostarcza im również dokumentację techniczną, aby przewodzić przejściu na nowoczesny niskonapięciowy system magistrali dla całego przemysłu motoryzacyjnego.
"Po prostu staramy się przenieść elektronikę samochodową do roku 2023", mówi Elon Musk w 14:57 w poniższym wywiadzie wideo z Sandy Munro.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon
Źródło(a)
Jim Farley (X)