Tesla udostępnia swoje złącze, aby pokonać CCS z "połową rozmiaru i podwójną mocą" North American Charging Standard
Zamiast przekształcić swoje Superchargers w Magic Docks z adapterem CCS na zastrzeżonym złączu, aby spełnić wymagania rządu dotyczące dotacji na budowę sieci ładowaniatesla zdecydowała się spróbować i zmusić innych do przyjęcia jej technologii ładowania poprzez open-sourcing.
W nieco zaskakującym ruchu, Tesla ogłosiła, że jej niestandardowy projekt systemu ładowania i specyfikacja będą otwarte dla świata, aby użyć jako innych sieci i producentów pojazdów elektrycznych zobaczyć fit. Oprócz oczywistych zalet jego złącze jest najbardziej wszechobecny jeden w USA, to "nie ma ruchomych części, jest o połowę mniejszy i dwa razy bardziej wydajne niż Combined Charging System (CCS) złącza."
Jego złącze obsługuje do 1 MW DC wyjście "w jednym wąskim pakiecie," kontynuuje Tesla, i połączenie z portem na swoich pojazdach będzie od teraz nazywany North American Charging Standard (NACS) w widocznym ruchu, aby spowolnić rozprzestrzenianie CCS jeden, że inne EVs używać.
Otwarty dostęp do unikalnego systemu ładowania Tesli może mieć również coś wspólnego z rządowymi wymaganiami dotyczącymi kompatybilnych z CCS Superchargers w planowanej ogólnokrajowej sieci, która zostanie zbudowana z miliardowych dotacji federalnych. Zgodnie z ustawą "Infrastructure Investment and Jobs Act zgodnie z którym wspomniane miliardy mają zostać wypłacone, "infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych zainstalowana przy użyciu funduszy przewidzianych w tym tytule zapewni, co najmniej... niezastrzeżone złącza do ładowania, które spełniają obowiązujące branżowe normy bezpieczeństwa... oraz otwarty dostęp do metod płatności, które są dostępne dla wszystkich członków społeczeństwa...".
Biorąc pod uwagę, że Tesla zapewnia obecnie bezpośredni dostęp do swoich niestandardowych portów ładowania i schematów złączy jako bezpłatnego pobrania, a także współpracuje z odpowiednimi organami globalnymi w celu umieszczenia NACS jako standardu publicznego, jej system ładowania automatycznie kwalifikowałby się jako niezastrzeżony, tak jak wymaga tego program dotacji
Co więcej, Tesla twierdzi, że nienazwani dostawcy sieci ładowania rozpoczęli już ruchy mające na celu wdrożenie nowomodnego North American Charging Standard w swoich zatokach. Pozwoliłoby to pojazdom Tesli na doładowanie w miejscach, gdzie nie ma superładowarek, bez konieczności stosowania adaptera, choć nie jest jasne, czy to Electrify America, EVGo, czy jakaś inna sieć rozważa przyjęcie wspomnianego NACS
EVGo, w szczególności, ma złącza Tesla w swoich lokalizacjach od jakiegoś czasu, i właśnie ogłosił nowy Autocharge + plan, który będzie wyłącznym dla pojazdów Teslachociaż ten nadal wymaga, aby nosić Tesla's $ 250 CCS Combo 1 Adapterktóry został niedawno wydany w USA
Podczas gdy konkurencyjne sieci ładowania może przyjąć NACS w jakiś sposób, to pozostaje zobaczyć, czy większy cel Tesli, aby inni producenci EV przełączyć się do swojego systemu ładowania będzie rzeczywiście mieć miejsce, pisowni kłopoty dla clunky CCS cyklu życia złącza.
Pobierz Lectron Level 2 Portable Tesla Charger (NEMA 14-50, 240V 40A) na Amazon