Tesla przygotowuje się do uruchomienia usługi robotaxi jeszcze w tym roku, a najwyższe kierownictwo ujawniło kluczowe specyfikacje dotyczące samochodu, który będzie stanowił podstawę platformy ride-hailingowej. Lars Moravy, wiceprezes ds. inżynierii pojazdów i Franz von Holzhausen, starszy kierownik ds. projektowania, rozmawiali dziś z legendarnym prezenterem samochodów Sandy Munro.
Cybercab będzie wyposażony w akumulator o pojemności poniżej 50 kWh. Jest to wystarczające dla rzeczywistego zasięgu jazdy wynoszącego 300 mil, przy jednoczesnym osiągnięciu najwyższej efektywności energetycznej spośród wszystkich pojazdów elektrycznych na drogach.
Aerodynamiczna konstrukcja dwumiejscowego samochodu i aerodynamiczne kołpaki kół przyczyniają się do wiodącej w branży optymalizacji zużycia energii. Według von Holzhausena, "ten samochód jest naprawdę wyjątkowy pod względem kształtu łzy. W rzeczywistości jest dość wąski z tyłu w porównaniu do przodu. Oczywiście zakrył pan tarcze, ale wydajność aerodynamiczna jest ogromnym czynnikiem w osiągnięciu większego zasięgu przy mniejszym zestawie akumulatorów"
Von Holzhausen odniósł się do tylnej części Cybercab, którą wyraźnie widać z góry jako zwężającą się. Podkreślił, że kształt ten nie czyni go nieatrakcyjnym.
Tesla rozpoczęła konfigurację sprzętu produkcyjnego Cybercab w Giga Texas. Budowę prototypów zaplanowano na lato, a pełne uruchomienie w 2026 roku. Autonomiczny model został zauważony w rozległym zakładzie firmy w Austin w Teksasie.