Tesla usuwa wszystkie opcje hamowania regeneracyjnego oprócz Hold, aby zmaksymalizować zasięg w świetle nowego testu EPA
Tesla właśnie obniżyła oficjalne szacunkowy zasięg dla szeregu swoich pojazdów elektrycznych w celu odzwierciedlenia nowej procedury testowej EPA, a także ulepszonych funkcji "komfortu i funkcjonalności", które wymagają nieco więcej energii z akumulatora niż wcześniej.
EPA wymaga teraz, aby pojazdy elektryczne były testowane w ekstremalnych scenariuszach wysokości jazdy i przyspieszenia, a następnie przyjmuje średnią dla swoich szacunków, co skutkuje "wyższym zużyciem i niewielkim spadkiem ogólnego zasięgu", według Tesli.
Przykładem jednej ze zmian funkcji, które mają na celu "wyświetlanie dokładniejszych, wydajniejszych szacunków zasięgu", jest niedawna zmiana opcji trybu zatrzymania dostępnych w pojazdach Tesli. Wszystkie egzemplarze Modelu 3 i Modelu Y wyprodukowane od początku roku będą teraz domyślnie ustawione na tryb zatrzymania Hold jako jedyną dostępną opcję hamowania regeneracyjnego.
Według Tesli tryb Hold "maksymalizuje zasięg i zmniejsza zużycie hamulców, kontynuując hamowanie regeneracyjne przy prędkościach niższych niż przy ustawieniach Creep i Roll". Opcje zatrzymania Creep i Roll będą nadal dostępne w starszych samochodach Tesli, z wyjątkiem Modelu X i Modelu S, które nigdy ich nie miały.
Nie jest to duża strata, ponieważ większość kierowców i tak korzysta z trybu Hold, który zapewnia najlepsze hamowanie regeneracyjne i wrażenia z jazdy na jednym pedale w swoich Teslach. Co więcej, wszystko, co zapewnia dokładniejszy wyświetlacz zasięgu, jest mile widzianą funkcją, nawet jeśli skutkuje to obniżeniem szacunków o 6% - z 330 mil do 310 mil w Modelu Y LR - w celu odzwierciedlenia nowych realiów testów EPA, które wydają się być bardziej zsynchronizowane z rzeczywistymi scenariuszami jazdy.
Ponieważ Tesla stosuje wszystkie te zmiany w celu zapewnienia zgodności z nowymi testami zasięgu pojazdów elektrycznych Agencji Ochrony Środowiska, mają one wpływ tylko na pojazdy amerykańskie, podczas gdy w Europie liczby cyklu WLTP nie drgnęły, podobnie jak te w zbyt hojnym chińskim cyklu CLTC.
Proszę kupić 48A Tesla Wall Connector z 24-calowym kablem na Amazon