Notebookcheck Logo

Tesla vs Toyota, BYD, VW, i Ford marże zysku są wizualizowane jako GM trails go cztery do jednego

Produkcja Modelu 3 kosztuje zaledwie 33 600 USD, a Tesla zarabia 10 000 USD na każdym samochodzie
Produkcja Modelu 3 kosztuje zaledwie 33 600 USD, a Tesla zarabia 10 000 USD na każdym samochodzie
Infografika marży zysku netto Tesli uderza w punkt jej rekordowych zysków, ponieważ drugi w kolejce GM zarabia mniej niż jedną czwartą tego, co Tesla robi na samochód. Nawet po ostatnich cięciach cen, Tesla prawdopodobnie utrzyma swoje rekordowe marże zysku w stanie nienaruszonym, ponieważ wiele z jej nowego celu przystępności będzie pochodzić z dotacji rządowych.
E-Mobility

Podczas gdy było już wiadomo, że Tesla zarabia 8x więcej pieniędzy na jednym samochodzie niż największy na świecie automaker Toyota, nowa infografika dotycząca marży zysku pokazuje, że żadna inna marka samochodowa również nie jest nawet blisko. Tesla zarobiła 9 547 USD na jeden pojazd w III kwartale, podczas gdy General Motors, którego zyski są na drugim miejscu, zarobił 2 150 USD, czyli mniej niż jedną czwartą marży, którą nakazuje Tesla. Co ciekawe, największy konkurent Tesli w dziedzinie EV - BYD zarobił 1 550 USD na samochód, zajmując trzecie miejsce pod względem rentowności. Oto lista niektórych producentów samochodów elektrycznych z marżą zysku na samochód:

  • Tesla: 9 574 dol
  • GM: 2 150 USD
  • BYD: 1.550 DOLARÓW
  • Toyota: 1 197 dolarów
  • VW: $973
  • Hyundai: $927
  • Ford: -$762

Oczekiwano, że BYD prześcignie Teslę jako największy producent EV na świecie w tym roku, ale z Tesla ostatnie cięcia cen o ponad 20% z dotacjamimoże to być trudne, ponieważ Elon Musk przewiduje, że Tesla może wyprodukować do 2 milionów pojazdów elektrycznych w 2023 roku, co oznacza, że BYD musiałby podwoić swój wynik 911 000 z 2022 roku. Mimo to Elon Musk prawdopodobnie miał na myśli BYD, gdy podczas ostatniego earnings call przyznał, że największy konkurent Tesli wyjdzie z Chin:

Mamy wiele szacunku dla firm samochodowych w Chinach. Są one najbardziej konkurencyjne na świecie. Takie jest nasze doświadczenie. Pracują najciężej i pracują najmądrzej. I tak się domyślamy, prawdopodobnie jest jakaś firma z Chin jako najbardziej prawdopodobna, która będzie druga po Tesli.

Marża zysku Tesli bierze się z utrzymywania kosztów produkcji w ryzach poprzez ciągłą optymalizację procesu produkcyjnego i zwiększanie udziału w miksie produkcyjnym swoich najnowszych i najbardziej wydajnych Gigafaktur, takich jak te w Teksasie czy Niemczech. Tesla zawsze pozbywa się części i funkcji, których nie potrzebuje, aż do oszczędzając 144 USD na samochodzie dzięki rezygnacji z ultradźwiękowych czujników parkowania... Przeszła również na giga-odlewanie podwozia unibody swoich samochodów i stawia na tańsze technologie baterii, takie jak chemia LFP w swoich standardowych pojazdach zakresulub 4680 cell-to-chassis packs, które oszczędzają 30% na jednostce.

Tesla nie poprzestaje jednak na tym, ponieważ zamierza rozpocząć wojnę cenową EV w segmencie budżetowym z nadchodzącym "mniejszym, tańszym" Modelem 2 również. Elon Musk powiedział, że Tesla będzie dążyć do wyprodukowania Modelu 2 przy połowie kosztów produkcji Modelu 3 w wysokości 33 600 USDa dzięki federalnej uldze podatkowej może sprzedawać za znacznie mniej niż 25 000 USD, stawiając konkurencję w trudnej sytuacji, zachowując jednocześnie swoją rekordową marżę zysku w wysokości 10 000 USD na pojazd.

Pobierz Tesla Motors 24' Cable Wall Connector na Amazon

Tesla vs GM, Toyota, BYD, VW i Ford zyski na samochód (obraz: Visual Capitalist)
Tesla vs GM, Toyota, BYD, VW i Ford zyski na samochód (obraz: Visual Capitalist)
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 02 > Tesla vs Toyota, BYD, VW, i Ford marże zysku są wizualizowane jako GM trails go cztery do jednego
Daniel Zlatev, 2023-02- 6 (Update: 2023-02- 6)