Tesla walczy z BYD vs CATL o najtańsze akumulatory LFP do magazynowania energii Megapack
Tesla buduje swój pierwszy Megapack poza Stanami Zjednoczonymi w Szanghaju i rywalizuje z dostawcami w celu uzyskania korzystniejszych cen ogniw.
Oczekuje się, że po ukończeniu fabryka Tesla Megapack w Chinach będzie produkować 10 000 komercyjnych akumulatorów do magazynowania energii. Przy pojemności 3,9 MWh każdy, fabryka Megapack Tesli w Szanghaju będzie miała całkowitą roczną wydajność około 40 GWh.
Aby osiągnąć lepsze korzyści skali i niższe koszty w porównaniu z potężną konkurencją w zakresie magazynowania energii w Chinach, Tesla podobno podpisała umowę z BYD na dostawę ogniw LFP.
Fakt, że Tesla dokooptowała swojego globalnego rywala Arcyrywala EV jako dostawcę baterii Megapack pokazuje, że chce zdywersyfikować swoją działalność z dala od największego na świecie producenta baterii, CATL.
CATL był wyłącznym źródłem ogniw LFP dla Tesli w zakresie magazynowania energii i pojazdów elektrycznych, ale niedawno zaprezentował własny kontenerowy system magazynowania Tianheng z rekordową 6.pojemności 25 MWh.
Jej ogniwa LFP charakteryzują się gęstością energii 430 Wh/l i 20-letnią gwarancją na utrzymanie pojemności. CATL oferuje nawet 5-letnią gwarancję na zerową degradację.
Megapacki są objęte 15-letnią gwarancją zachowania pojemności, więc dzięki zastosowaniu technologii ogniw LFP firmy CATL, Tesla może być w stanie wydłużyć gwarancję na Megapack.
BYD, który również posiada nowatorskie technologie akumulatorów LFP i prowadzi działalność w zakresie magazynowania energii, najwyraźniej zaoferował najniższą cenę ogniw Megapack, sprzedając je prawie po kosztach, aby zdobyć biznes Tesli.
W rezultacie dostarczy 20% akumulatorów LFP, które Tesla będzie pakować i sprzedawać jako pojemniki Megapack o pojemności 3,9 MWh, gdy jej fabryka w Szanghaju zostanie ukończona w przyszłym roku.
Konkurencja i postęp technologiczny sprawiły, że ceny akumulatorów do elektrowni LFP spadły o 35% od zeszłego roku i obecnie oscylują na najniższym w historii poziomie około 0,05 USD/Wh w Chinach.
Oprócz magazynowania energii, Tesla gra również BYD przeciwko CATL o swój biznes samochodów elektrycznych, ale nie w USA, gdzie używanie chińskich akumulatorów jest atakiem, który sprawia, że pojazdy takie jak Model 3 RWD nie kwalifikują się do federalnych ulg podatkowych.