Notebookcheck Logo

Tesla walczy z BYD vs CATL o najtańsze akumulatory LFP do magazynowania energii Megapack

Megapacki będą wykorzystywać zarówno baterie CATL, jak i BYD (zdjęcie: Tesla)
Megapacki będą wykorzystywać zarówno baterie CATL, jak i BYD (zdjęcie: Tesla)
Tesla gra z BYD przeciwko CATL w walce o osiągnięcie jak najniższych cen akumulatorów dla swojej firmy zajmującej się magazynowaniem energii w kontenerach Megapack.
E-Mobility

Tesla buduje swój pierwszy Megapack poza Stanami Zjednoczonymi w Szanghaju i rywalizuje z dostawcami w celu uzyskania korzystniejszych cen ogniw.

Oczekuje się, że po ukończeniu fabryka Tesla Megapack w Chinach będzie produkować 10 000 komercyjnych akumulatorów do magazynowania energii. Przy pojemności 3,9 MWh każdy, fabryka Megapack Tesli w Szanghaju będzie miała całkowitą roczną wydajność około 40 GWh.

Aby osiągnąć lepsze korzyści skali i niższe koszty w porównaniu z potężną konkurencją w zakresie magazynowania energii w Chinach, Tesla podobno podpisała umowę z BYD na dostawę ogniw LFP.

Fakt, że Tesla dokooptowała swojego globalnego rywala Arcyrywala EV jako dostawcę baterii Megapack pokazuje, że chce zdywersyfikować swoją działalność z dala od największego na świecie producenta baterii, CATL.

CATL był wyłącznym źródłem ogniw LFP dla Tesli w zakresie magazynowania energii i pojazdów elektrycznych, ale niedawno zaprezentował własny kontenerowy system magazynowania Tianheng z rekordową 6.pojemności 25 MWh.

Jej ogniwa LFP charakteryzują się gęstością energii 430 Wh/l i 20-letnią gwarancją na utrzymanie pojemności. CATL oferuje nawet 5-letnią gwarancję na zerową degradację.

Megapacki są objęte 15-letnią gwarancją zachowania pojemności, więc dzięki zastosowaniu technologii ogniw LFP firmy CATL, Tesla może być w stanie wydłużyć gwarancję na Megapack.

BYD, który również posiada nowatorskie technologie akumulatorów LFP i prowadzi działalność w zakresie magazynowania energii, najwyraźniej zaoferował najniższą cenę ogniw Megapack, sprzedając je prawie po kosztach, aby zdobyć biznes Tesli.

W rezultacie dostarczy 20% akumulatorów LFP, które Tesla będzie pakować i sprzedawać jako pojemniki Megapack o pojemności 3,9 MWh, gdy jej fabryka w Szanghaju zostanie ukończona w przyszłym roku.

Konkurencja i postęp technologiczny sprawiły, że ceny akumulatorów do elektrowni LFP spadły o 35% od zeszłego roku i obecnie oscylują na najniższym w historii poziomie około 0,05 USD/Wh w Chinach.

Oprócz magazynowania energii, Tesla gra również BYD przeciwko CATL o swój biznes samochodów elektrycznych, ale nie w USA, gdzie używanie chińskich akumulatorów jest atakiem, który sprawia, że pojazdy takie jak Model 3 RWD nie kwalifikują się do federalnych ulg podatkowych.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 06 > Tesla walczy z BYD vs CATL o najtańsze akumulatory LFP do magazynowania energii Megapack
Daniel Zlatev, 2024-06-11 (Update: 2024-06-11)