Tesla walczy z podatkiem od luksusowych pojazdów Cybertruck w Kanadzie w wysokości 10 000 USD i wygrywa o 330 funtów
Kiedy Tesla zaczęła wysyłać notatki dotyczące zamówień do posiadaczy rezerwacji Cybertruck w Kanadzie i Meksyku w Kanadzie i Meksyku, zakres cenowy tego elektrycznego pickupa podniósł nieco brwi na północy.
Na przykład trójsilnikowa wersja Cyberbeast może kosztować nawet 220 000 dolarów kanadyjskich (około 160 000 dolarów amerykańskich), w zależności od prowincji.
Wynika to z faktu, że Kanada dodaje szereg opłat do ceny bazowej, która poza tym jest w dużej mierze identyczna z tym, co Tesla pobiera w USA. Szybkie spojrzenie na strukturę cenową, którą Tesla wysłała do posiadaczy rezerwacji Cybertruck, ujawnia takie pozycje, jak "federalny podatek od klimatyzacji", podatek akcyzowy na klimatyzatory samochodowe oraz niewielka "opłata za opony" mająca na celu zrekompensowanie wydatków na recykling.
Od podstawowej ceny Cyberbeasta wynoszącej 165 990 CA$, rząd kanadyjski pobiera również podatek od luksusu w wysokości 13 773 CA$, czyli ponad 10 000 USD. Ten podatek od luksusu został wprowadzony w 2021 roku dla pojazdów osobowych, łodzi lub samolotów, które kosztują ponad 100 000 CA $ i wynosi albo 10% od całej metki, albo 20% od różnicy powyżej 100 000 CA $, w zależności od tego, która kwota jest niższa.
Nie trzeba dodawać, że wszystkie te opłaty mogą sprawić, że Cybertruck będzie nawet o 50% droższy niż w USA, więc Tesla obiecała, że coś zrobi. W weekend kierownik programu pojazdów Cybertruck napisał na Twitterze, że Tesla"pracuje nad naprawieniem tego", odnosząc się do podatku od luksusowych pojazdów.
Teraz wydaje się, że Tesla również znalazła rozwiązanie. Oprócz przedziału cenowego, istnieje co najmniej sześć kryteriów, które musi spełnić sprzedaż pojazdu osobowego, aby zostać obciążonym podatkiem od luksusu. Cybertruck spełnia wszystkie te kryteria, ale brakuje mu jednego - masy własnej pojazdu.
Tesla znalazła lukę i poprosiła kanadyjskie władze o zwolnienie Cybertrucka z podatku od pojazdów luksusowych na podstawie jego wagi. Dzięki karoserii ze stali nierdzewnej i dużemu akumulatorowi o pojemności 123 kWh, nawet najlżejszy Cybertruck z oponami całorocznymi waży 8 883 funtów, czyli o 332 funty więcej niż rządowy próg podatku od luksusowych pojazdów osobowych.
Tak więc przyszli właściciele Cyberbeast w Kanadzie mogą teraz spodziewać się październikowych dostaw, wiedząc, że zapłacili 10 000 USD mniej niż cena, za którą pierwotnie wprowadzono na rynek ich pickupa, choć nadal znacznie więcej niż to, za co Cybertruck kosztuje w USA.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon