Tesla zaczyna udostępniać swoją usługę FSD za pośrednictwem aktualizacji oprogramowania OTA tym właścicielom w Chinach, którzy kupili tę opcję, ale do tej pory nie mogli z niej korzystać.
Funkcje FSD w Chinach nie spełniają jednak oczekiwań, ponieważ Tesla napotyka ograniczenia dotyczące danych, których może użyć do trenowania algorytmów.
Obecnie nie jest on nawet zbliżony do FSD v13, który Tesla wypuściła w USA, a Tesla sprzedaje go jako ulepszenie swojej funkcji Navigate on Autopilot, która może zmieniać pasy ruchu, pokonywać rampy lub odczytywać sygnalizację świetlną i skręcać w mieście. Kamera w kabinie służy teraz również do obserwowania, czy kierowca zwraca uwagę na drogę.
Tesla zmieniła nazwę opcji o wartości 8000 USD z FSD na "zestaw do automatycznego wspomagania jazdy", ponieważ jest to w zasadzie tylko system wspomagania kierowcy poziomu 2, taki jak BYD bYD daje teraz ze swoimi pojazdami za darmo.
Tesla podobno wysłała w tym miesiącu zespół amerykańskich inżynierów, aby wdrożyć specyficzny dla Chin algorytm, który wykorzystuje surowe dane z pilota Tesli, które jeżdżą po Chinach od zeszłego roku, a także po prostu filmy z jazdy z Internetu.
Według Elona Muskauruchomienie FSD w Chinach napotyka na bardzo osobliwe przeszkody, ponieważ Stany Zjednoczone nie zezwalają na eksport surowych danych kierowców, a chińskie władze nie pozwalają również na wywożenie filmów szkoleniowych z kraju:
W Chinach, które są gigantycznym rynkiem, mamy pewne wyzwania, ponieważ obecnie nie pozwalają nam na przesyłanie filmów szkoleniowych poza Chiny. Z kolei rząd USA nie pozwoliłby nam prowadzić szkoleń w Chinach. Jesteśmy więc w pewnym kłopocie. To trochę jak dylemat. Dlatego już teraz rozwiązujemy ten problem, dosłownie oglądając filmy przedstawiające ulice w Chinach, które są dostępne w Internecie, aby je zrozumieć, a następnie wprowadzając je do naszego szkolenia wideo, tak aby publicznie dostępne filmy przedstawiające znaki drogowe i przepisy ruchu drogowego w Chinach mogły być wykorzystywane do szkolenia, a następnie umieszczania ich w bardzo dokładnym symulatorze. W ten sposób będzie szkolić przy użyciu SIM dla pasów dla autobusów w Chinach. Nawiasem mówiąc, pasy autobusowe w Chinach były największym wyzwaniem w pracy FSD w Chinach, ponieważ pasy autobusowe są bardzo skomplikowane. Istnieją dosłownie godziny w ciągu dnia, w których można tam przebywać, a w których nie. A jeśli przypadkowo wjedzie Pan na pas autobusowy w niewłaściwym momencie, natychmiast otrzyma Pan automatyczny mandat. Tak więc pasy dla autobusów w Chinach to wielka sprawa. Zamierzamy więc umieścić to w naszym symulatorze, trenować nad tym. Samochód musi wiedzieć, jaka jest pora dnia, odczytać znak. Tak czy inaczej, rozwiążemy to.
Najwyraźniej Tesla nabrała wystarczającej pewności siebie, aby wypuścić przynajmniej podstawowe funkcje FSD w Chinach, a po wdrożeniu algorytmu przez amerykańskich inżynierów, lokalny zespół przejmie go i nakarmi konkretnymi danymi i sytuacjami z tamtejszych dróg, aby z czasem poprawić jego wydajność.
Dopiero okaże się, ilu właścicieli Tesli w Chinach będzie skłonnych zapłacić pełną cenę za na wpół upieczone FSD w międzyczasie, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że lokalni producenci pojazdów elektrycznych, tacy jak BYD, już teraz oferują doskonałą autonomię za darmo w swoich pojazdach.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon