Tesla wskazuje, że nie będzie dalszych obniżek cen Modelu 3 lub Modelu Y, ponieważ jej łańcuch dostaw się ustabilizował
Tesla niedawno dokonała kolejnej rundy obniżek cen Modelu 3 i Modelu Ypowołując się na spadek kosztów produkcji wynikający z wydajności produkcji osiągniętej w przebudowanej Gigafactory w Szanghaju. Obniżka cen pojazdów Tesli była dość znaczna - do 14% - a jej wiceprezes ds. Zewnętrznych Grace Tao doradziła w wywiadzie, że będzie to ostatnia obniżka cen Modelu Y i Modelu 3 w przewidywalnej przyszłości.
"Osobiście uważam, że korekta cen odzwierciedla, w pewnym sensie, nasze lepsze planowanie łańcucha dostaw. Będziemy dokonywać tych korekt zgodnie z naszymi prognozami dotyczącymi przybliżonego poziomu kosztów pojazdów" - powiedziała wiceprezes Tesli. Dodała, że 95% części i materiałów, które trafiają do jednostki produkcyjnej z Giga Shanghai, jest obecnie pozyskiwanych lokalnie, przy czym nie pozostało prawie żadne pole manewru cenowego elementów łańcucha dostaw, więc oczekuje się, że obecne ceny Modelu 3 i Modelu Y pozostaną na tym nowym poziomie przez dobry czas:
Korekta ceny produktu jest w rzeczywistości prognozą zmian kosztów firmy w następnym okresie czasu. Największą różnicą między rokiem 2023 a ubiegłym jest to, że epidemia w zasadzie minęła. Uważamy, że łańcuch dostaw w dużym stopniu wrócił do normy i nie będzie takich nieprzewidywalnych braków materiałów jak w poprzednich latach, które przynoszą niepewność kosztów.
W dniach po ogłoszeniu przez Teslę zaskakującej obniżki cen pojazdów, wielu wściekłych niedawnych nabywców stłoczyło się w jej salonach, aby zaprotestować, że skończyło się na przepłacaniu za swoje samochody. Niemniej jednak Tesla podobno sprzedała ponad 10 000 samochodów w dniu "korekty cen", a czas oczekiwania na dostawę wzrósł jako wczesny wskaźnik, że rabaty działają.
Grace Tao próbowała uspokoić niedawnych właścicieli samochodów Tesla, argumentując, że bezpośrednie obniżki cen, które zastosowała Tesla, są w rzeczywistości bardziej sprawiedliwą koncepcją niż starsze salony samochodowe, w których ceny nie są tak przejrzyste, a kupujący rzadko wie, czy przepłacił, czy zapłacił mniej niż inni za ten sam pojazd. Wykonawca wyjaśnił również, że Tesla nie widzi chińskich producentów EV jako bezpośrednich konkurentów jeszcze, ponieważ wszyscy muszą rozwijać rynek razem i wypełnić wiele różnych segmentów rynku nadal.
Źródło(-a)
Auto Raport & IFeng przez CNEVPost