Tesla wycofuje 2023 Model Y ze względu na potencjalnie katastrofalne luźne elementy mocujące kierownicę
Najnowszy z długiej linii Tesla przypomina ma związek z 2022-2023 Tesla Model Y i jego zespół kierowniczy może się poluzować. Wycofanie, o którym mowa, jest dobrowolne, co oznacza, że nie zostało wywołane przez NHTSA, a kampania NHTSA zauważa, że istnieje tylko 137 potencjalnie dotkniętych jednostek. Pojazdy, których to dotyczy, mogą mieć luźny łącznik, który może spowodować poluzowanie się kierownicy podczas jazdy.
Luźne mocowanie może pozwolić na odłączenie się kierownicy od kolumny kierownicy, co może spowodować utratę kontroli nad kierownicą i zwiększyć ryzyko wypadku. - NHTSA
Tesla's 2023 Model Y był do tej pory przedmiotem pięciu wycofań za pośrednictwem NHTSA, z czego trzy dotyczyły sprzętu, a pozostałe dwa oprogramowania. Wycofania są normalną częścią przemysłu motoryzacyjnego, ale fakt, że wszystkie trzy wycofania związane ze sprzętem dla Tesla Model Y zostały wywołane przez nieprawidłowo zamocowane elementy złączne - dla siedzenia w drugim rzędzie i bocznego łącznika zawieszenia - rodzi pewne pytania dotyczące kontroli jakości i montażu Tesli.
Zostało to również wcześniej zgłoszone że Tesla ma największą liczbę wycofań ze wszystkich producentów samochodów w ciągu ostatniej dekady, chociaż dane te obejmują wycofania oprogramowania, które są rozwiązywane za pomocą aktualizacji OTA. Przewiduje się również, że Model Y będzie miał największą liczbę wycofań w ciągu najbliższych 30 lat, w oparciu o szacunki na podstawie tych samych danych.
Kup osłonę kabla ładowania pojazdu elektrycznego Cable Shield na Amazon.
I followed @elonmusk because of innovative ideas and became a fan when he offered a mini submarine to rescue Thai boys from cave.#
— Prerak & Neha Patel (@preneh24) February 5, 2023
I request @elonmusk @Tesla investigate this matter and rescue Tesla believers by taking corrective action on basic Safety and QC. pic.twitter.com/I4SB7I9Xtp