Tesla wycofuje rekordową liczbę 1,1 mln pojazdów w Chinach z powodu problemu z hamowaniem regeneracyjnym
Tesla wydaje wycofanie dla tego, co wydaje się być wszystkie swoje pojazdy obecnie na chińskich drogach, według CnEVPost. Wycofanie jest największym do tej pory Tesli w Chinach, obejmując ponad 1,1 miliona pojazdów - a konkretnie wszystkie lokalnie wyprodukowane jednostki między 12 stycznia 2019 roku a 24 kwietnia 2023 roku.
Problem, który spowodował wycofanie z rynku, jest dwojaki i dotyczy zarówno nawyków kierowców, jak i przez brak opcji intensywności hamowania regeneracyjnego, związanych z trybem jazdy Tesli z jednym pedałem. Chińska Państwowa Administracja ds. Regulacji Rynku stoi na stanowisku, że tryb jazdy z jedną pedałem, w którym domyślnie pracują pojazdy Tesli, może powodować wypadki i twierdzi, że konsumenci muszą mieć możliwość wyboru sposobu hamowania regeneracyjnego.
Twierdzenie, że tryb jazdy z użyciem jednej pedału może powodować wypadki, jest w pewnym stopniu uzasadnione, biorąc pod uwagę wcześniejsze dowody. Było wiele sytuacji, w których pojazdy Tesli spowodowały wypadki, które powinny być niemożliwe. Nierzadko słyszy się, jak kierowcy twierdzą, że wcisnęli pedał hamulca, a pojazd zamiast tego przyspieszył.
Dochodzenia w sprawie tych incydentów, w tym jednego szczególnie strasznego, który wydarzył się w listopadzie ubiegłego roku w Chinachwykazały, że pedał gazu był całkowicie wciśnięty na chwilę przed wypadkiem. To zamieszanie wynika z zachowania zakorzenionego w kierowcach, którzy są przyzwyczajeni do silników spalinowych, które oferują informacje zwrotne przed przyspieszeniem i nie mają trybu jazdy z jedną pedałem.
Tesla planuje rozwiązać problem poprzez wydanie aktualizacji oprogramowania dla wszystkich pojazdów objętych wycofaniem. Aktualizacja oprogramowania, o której mowa, przywraca najniższy poziom intensywności hamowania regeneracyjnego i, co być może ważniejsze, miga ostrzeżenie dla kierowcy, gdy pedał gazu jest w pełni wciśnięty przez dłuższy czas.