Tesla wyjmuje teraz radary z samochodów klientów podczas rutynowych kontroli serwisowych
Tesla wydała biuletyn do swoich centrów serwisowych, który nakazuje technikom usunąć radary, z którymi niektóre modele zostały wysłane przy każdej odpowiedniej okazji. Te wahają się od rutynowego centrum do domowych wizyt serwisowych w sprawach zupełnie niezwiązanych z radarami lub oprogramowaniem wspomagającym kierowcę, a technicy podają różne powody usunięcia istniejących części z pojazdów klientów.
Niektórzy twierdzą, że radary nadal zużywają trochę energii, inni przyznają, że mogą wystąpić problemy z wnikaniem wody do czujników, jednak wszyscy doradzili, że radar nie jest potrzebny teraz, gdy Tesla wykorzystuje swój sprzęt Vision z kamerą do celów autonomicznej jazdy. Niedawno, Tesla również usunęła ultradźwiękowe czujniki parkowania ze swoich nowych pojazdów, aby zaoszczędzić około 144 USD za sztukę, ale nie posunęła się tak daleko, jak na przykład zeskrobywanie ich ze zderzaków podczas wizyt serwisowych w istniejących pojazdach.
Właściciele nowych modeli Tesli bez czujników parkowania byli jednak zmuszeni do czekania przez miesiące na rozwiązanie oparte wyłącznie na kamerze które w niektórych sytuacjach okazało się gorsze od dedykowanych czujników. To może być jeden z powodów, że Tesla wysyła nowy Model S z zestawem Hardware 4.0, który ma okablowanie radarowe po raz kolejny.
Niestety, HW4 nie może być zainstalowany na HW3 lub starszych pojazdach, jak to miało miejsce w przypadku płatnych aktualizacji HW2 do HW3. Różne płyty systemowe, okablowanie i komponenty, sprawia, że retrofit HW4 jest bardzo trudny do ściągnięcia jak na Munro, too. W każdym razie, Tesla ostrzega, że stare radary będą wyłączone przez oprogramowanie i tak, choć pozostawia ich fizyczne usunięcie nieco z conundrum nadal.
Źródło(-a)
Teslamotorsclub (1),(2) poprzez Autoevolution