Cybertruck jest jedynym pojazdem Tesli zdolnym do prawdziwie szybkiego ładowania, ponieważ jako jedyny posiada nowoczesną instalację 800V architekturą układu napędowego.
Główny inżynier Tesli, Lars Moravy, powiedział, że Cybertruck można naładować w mniej niż 20 minut na odpowiednich doładowaniach V4, które zespół zaczął masowo wdrażać na początku roku.
Zainstalował tylko nowe pale V4 z długimi kablamijednak, podczas gdy moc jest nadal dostarczana przez stare szafy V3, które są w stanie osiągnąć jedynie 250 kW mocy szczytowej.
Tesla poinformowała o nadchodzącej aktualizacji szafy V4, która zwiększy szczytową szybkość ładowania powyżej 350 kW do 500 kW a nawet 1,2 MW do ładowania Semi, na co posiada certyfikat North American Charging Standard.
Aby pomóc właścicielom Cybertrucków do czasu rozpoczęcia wdrażania szafek V4 w 2025 r., Tesla ogłosiła, że zapewni średnie szybkie ładowanie o mocy 325 kW na niektórych istniejących stacjach Supercharger V4, które są wspierane przez szafki V3.
Lista szybkich stacji Supercharger o mocy 325 kW dla Cybertruck
- Lebec, CA
- Chemult, OR
- Columbus, GA
- Macon Road Dayton, OH
- North Springboro Pike Dunnigan, CA
- County Road Lamoni, IA
- Wilsonville, OR
- Truckee, CA
- Deerfield Drive Harrison, NY
- Farr West, UT
- Tacoma, WA
- S 40th Street Highland, CA
- 4154 E Highland Ave Melissa, TX
- Cedar Park, TX
- East Whitestone Boulevard Gillette, WY
- South Douglas Highway Rockaway, NJ
- Green Pond Road Mesa, AZ
- South Signal Butte Road Blaine, WA
- Boblett Street Santa Ynez, CA
Obecnie lista szybkich doładowań Cybertruck Superchargers obejmuje tylko około 20 stacji, ale Tesla twierdzi, że wkrótce pojawi się ich więcej.
Ulepszenia będą kontynuowane w przyszłym roku, kiedy stacje V4 zostaną wyposażone w szafy V4 o mocy szczytowej 500 kW i dopiero wtedy twierdzenie Larsa, że Cybertruck można naładować w mniej niż 20 minut, zostanie poddane testowi.
Na razie właściciele Cybertruck są przynajmniej zadowoleni, że Tesla naprawiła ładowanie krzywą ładowania nieodłącznie związaną z bateriami 4680, które sprawiały, że jednostki Model Y z takimi pakietami ładowały się wolniej niż ich odpowiedniki z ogniwami 2170.
Cybertruck początkowo wykazywał to samo zachowanie, ładując się potwornie wolno jak na pojazd elektryczny z układem napędowym 800 V, potrzebując ponad 40 minut, aby osiągnąć 80% zamiast obiecanych 18, nawet przy ładowarkach innych firm o mocy 350 kW.
W miarę jak Tesla gromadziła więcej statystyk i informacji dotyczących rzeczywistego ładowania, wydała oprogramowanie poprawkę która poprawiła krzywą akumulatora Cybertruck 4680, ale jego właściciele nadal potrzebują szybkiej ładowarki Supercharger, aby skorzystać z tej poprawki, a to właśnie zapewnia teraz Tesla.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Max de Zegher (X)