Tesla wymienia wszystkie zmodernizowane Superchargers o mocy 325 kW, które mogą doładować Cybertruck 800V w 20 minut
Cybertruck jest jedynym pojazdem Tesli zdolnym do prawdziwie szybkiego ładowania, ponieważ jako jedyny posiada nowoczesną instalację 800V architekturą układu napędowego.
Główny inżynier Tesli, Lars Moravy, powiedział, że Cybertruck można naładować w mniej niż 20 minut na odpowiednich doładowaniach V4, które zespół zaczął masowo wdrażać na początku roku.
Zainstalował tylko nowe pale V4 z długimi kablamijednak, podczas gdy moc jest nadal dostarczana przez stare szafy V3, które są w stanie osiągnąć jedynie 250 kW mocy szczytowej.
Tesla poinformowała o nadchodzącej aktualizacji szafy V4, która zwiększy szczytową szybkość ładowania powyżej 350 kW do 500 kW a nawet 1,2 MW do ładowania Semi, na co posiada certyfikat North American Charging Standard.
Aby pomóc właścicielom Cybertrucków do czasu rozpoczęcia wdrażania szafek V4 w 2025 r., Tesla ogłosiła, że zapewni średnie szybkie ładowanie o mocy 325 kW na niektórych istniejących stacjach Supercharger V4, które są wspierane przez szafki V3.
Lista szybkich stacji Supercharger o mocy 325 kW dla Cybertruck
- Lebec, CA
- Chemult, OR
- Columbus, GA
- Macon Road Dayton, OH
- North Springboro Pike Dunnigan, CA
- County Road Lamoni, IA
- Wilsonville, OR
- Truckee, CA
- Deerfield Drive Harrison, NY
- Farr West, UT
- Tacoma, WA
- S 40th Street Highland, CA
- 4154 E Highland Ave Melissa, TX
- Cedar Park, TX
- East Whitestone Boulevard Gillette, WY
- South Douglas Highway Rockaway, NJ
- Green Pond Road Mesa, AZ
- South Signal Butte Road Blaine, WA
- Boblett Street Santa Ynez, CA
Obecnie lista szybkich doładowań Cybertruck Superchargers obejmuje tylko około 20 stacji, ale Tesla twierdzi, że wkrótce pojawi się ich więcej.
Ulepszenia będą kontynuowane w przyszłym roku, kiedy stacje V4 zostaną wyposażone w szafy V4 o mocy szczytowej 500 kW i dopiero wtedy twierdzenie Larsa, że Cybertruck można naładować w mniej niż 20 minut, zostanie poddane testowi.
Na razie właściciele Cybertruck są przynajmniej zadowoleni, że Tesla naprawiła ładowanie krzywą ładowania nieodłącznie związaną z bateriami 4680, które sprawiały, że jednostki Model Y z takimi pakietami ładowały się wolniej niż ich odpowiedniki z ogniwami 2170.
Cybertruck początkowo wykazywał to samo zachowanie, ładując się potwornie wolno jak na pojazd elektryczny z układem napędowym 800 V, potrzebując ponad 40 minut, aby osiągnąć 80% zamiast obiecanych 18, nawet przy ładowarkach innych firm o mocy 350 kW.
W miarę jak Tesla gromadziła więcej statystyk i informacji dotyczących rzeczywistego ładowania, wydała oprogramowanie poprawkę która poprawiła krzywą akumulatora Cybertruck 4680, ale jego właściciele nadal potrzebują szybkiej ładowarki Supercharger, aby skorzystać z tej poprawki, a to właśnie zapewnia teraz Tesla.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Max de Zegher (X)