Tesla wyprodukuje własną baterię do Robotaxi, zwiększając sprzedaż tanich ogniw z taką katodą 4680 do Cybertrucka
Tesla zaprezentuje swój autonomiczny Robotaxi na wielkiej Hollywoodzkim wydarzeniu 10 października, a Elon Musk zaplanował jego pierwszą oficjalną przejażdżkę przejażdżkę na przyszły rok.
Tesla nie tylko będzie produkować Robotaxi w swoich istniejących zakładach Giga Texas, ale także planuje wyprodukować baterię i zgarnąć część z 41 miliardów dolarów 41 miliardów dolarów w ulgach podatkowych rządu USA, które zostaną przyznane na czas trwania programu dotacji Inflation Reduction Act.
Bateria Robotaxi Tesli będzie oparta na ogniwach 4680 z tańszą suchą katodą które opracowała dla Cybertrucka, i nosi wewnętrzną nazwę kodową NC05. Numeracja sugeruje, że Tesla ma w przygotowaniu więcej modeli akumulatorów 4680, a źródła poufne potwierdziły, że producent samochodów planuje zaprezentować cztery kolejne projekty ogniw 4680 do końca 2025 roku.
To z kolei wskazuje, że inne samochody Tesli, takie jak Model 3 lub Model Y, a także nadchodzący rynek masowy Model 2mogą być również zasilane ogniwami 4680 wyprodukowanymi przez Teslę, przynajmniej w USA. Zasadniczo pozostawi to tylko wydajność Modelu S i Modelu X z bateriami, które nie są produkowane przez Teslę, więc producent samochodów uzyska ulgi podatkowe zarówno od większości swoich pojazdów sprzedawanych w USA, jak i od produkcji akumulatorów.
Tesla niedawno chwaliła się pierwszym Cybertruckiem wykonanym oszczędną metodą suchej elektrody. Podobno do lata przyszłego roku będzie w stanie zwiększyć produkcję takich Cybertrucków do 2,000-3,000 sztuk tygodniowo. To najwyraźniej da jej wystarczające doświadczenie, aby do 2026 r. zacząć wyposażać swoje najlepiej sprzedające się pojazdy, a także Robotaxi, w ogniwa z suchą katodą 4680.
Kiedy Elon Musk zwolnił szefa Tesli ds szefa działu baterii i osobę odpowiedzialną za zakłady produkujące ogniwa 4680 w Giga Texas na początku tego roku, ruch ten miał na celu przyspieszenie produkcji. Gdyby Tesla nie mogła wyprodukować tańszych ogniw 4680, zanim będzie za późnomoże równie dobrze rzucić ręcznik i zamówić je od swoich dostawców Panasonic i LG, powiedział.
Musiałaby wtedy dzielić się z dostawcami hojnymi ulgami podatkowymi rządu, tracąc przy tym miliardy. Wydaje się, że te czasy minęły wraz z rozbudową 4680 obiektów w Austin Gigafactory i wprowadzeniem produkcji suchych katod.
Ta ostatnia jest kluczem do obniżenia ceny baterii o 50% w porównaniu z bardziej konwencjonalnymi bateriami, z których obecnie korzysta Tesla. Metoda mokrych elektrod obejmuje toksyczne rozpuszczalniki i wypalanie w piecach, które wymagają ogromnej przestrzeni produkcyjnej i nakładów energii. Opanowując suchy proces, Tesla będzie teraz w stanie tanio produkować własne baterie, korzystając przy tym z ulg podatkowych.
Firma planuje również znaczną rozbudowę zakładu produkcyjnego 4680 ogniw w swojej fabryce Gigafactory w Nevadzie, która sama w sobie może zwiększyć pojemność do 1.5 milionów pojazdów elektrycznych. Wraz z najnowszymi rewelacjami, że Robotaxi będzie zasilany baterią 4680 NC05, Tesla wydaje się być teraz całkowicie zaangażowana w tę technologię.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę ścienną Tesla z podwójną wtyczką na Amazon
Źródło(a)
Informacje przez NYP