Tesla zaoszczędzi 114 USD na czujnikach ultradźwiękowych na samochód dzięki ryzykownemu posunięciu Vision
Po usunięciu LiDAR z samochodów, Tesla ogłosiła niedawno, że pozbywa się również ultradźwiękowych czujników parkowania i będzie polegać wyłącznie na swoich kamerach Tesla Vision, zarówno przy parkowaniu, jak i podczas jazdy autonomicznej. Elon Musk wciąż nalega, że autonomiczna jazda może liczyć tylko na zestaw kamer jakości Tesla Visiondla których Samsung niedawno wygrał umowę na wyłączność dostaw wyceniane na miliardy:
Kiedy twoja wizja działa, działa lepiej niż najlepszy człowiek, ponieważ to tak, jakbyś miał osiem kamer, to tak, jakbyś miał oczy z tyłu głowy, obok głowy, i miał trzy oczy o różnych odległościach ogniskowych patrzące do przodu. To jest - i przetwarzanie tego z prędkością, która jest nadludzka. Nie ma wątpliwości w moim umyśle, że z rozwiązaniem czysto wizyjnym, możemy zrobić samochód, który jest dramatycznie bezpieczniejszy niż przeciętny człowiek.
Niektórzy testerzy twierdzą, że autonomiczna jazda z wykorzystaniem wyłącznie wizji ma czasem problemy z rozróżnianiem obiektów w pewnych sytuacjach, w tym nie wykrywa manekinów wielkości dzieckato ustawienie tych testów zostało poddane w wątpliwość. Usunięcie czujników parkowania może być również ryzykowne, zwłaszcza na tle błyszczących powierzchni lub z małymi zwierzętami podczas manewrowania do parkowania. Tesla, jednak ma przewagę oodles danych, że jego samochody stale przesłać do swoich superkomputerów, aby mieć uruchomione scenariusze i stwierdził, że kamery będą wystarczające, aby poradzić sobie z tymi.
Jeden fakt dotyczący usunięcia czujników parkowania w przyszłych samochodach jest jednak jednoznaczny, a mianowicie, że posunięcie oparte wyłącznie na wizji pozwoli Tesli zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy. Analitycy inżynierii samochodowej z jedynego w swoim rodzaju kanału Munro Live przeprowadzili analizę kosztów i stwierdzili, że usunięcie zestawu ultradźwiękowego pozwoli Tesli zaoszczędzić do 114 dolarów na każdym pojeździe. To za czujniki, wiązki, uszczelnione złącza, obwody scalone i wszystkie inne akcenty, które pochodzą z zestawu parkingowego Tesli
Biorąc pod uwagę, że Tesla ma zamiar sprzedać w przyszłym roku 2 miliony pojazdów, a do 2030 roku ma śmiałe plany na 20 milionów, uznanie czujników ultradźwiękowych za zbędne pozwoliłoby zaoszczędzić setki milionów rocznie na samych tylko kosztach części i montażu.