Kiedy wiosną ubiegłego roku Elon Musk stanął w obliczu spadku popytu i rosnących kosztów w Tesli, zredukował ponad 10% personelu, aby utrzymać wydatki w ryzach.
Obejmowało to ludzi z działu sieci Supercharger, który jest odpowiedzialny za instalacje nowych stacji i utrzymanie istniejących. Musk nie był jednak zadowolony ze skali zwolnień w tym dziale, a kiedy otrzymał odpowiedź zwrotną od szefowej działu Rebecci Tinucci, zwolnił cały 500-osobowy zespół Supercharger.
"Tesla nadal planuje rozwijać sieć Supercharger, tylko w wolniejszym tempie dla nowych lokalizacji i bardziej koncentrując się na 100% dyspozycyjności i rozbudowie istniejących lokalizacji" - powiedział wówczas Musk.
Jak to ostatnio bywa, Musk ponownie zatrudnił dużą część zespołu Supercharger, choć Rebecca poszła pracować dla Ubera.
Wygląda na to, że Tesla może teraz potrzebować całego personelu zajmującego się konserwacją sieci Supercharger, ponieważ aktywizm polityczny Elona Muska przyniósł wiele incydentów wandalizmu na stacjach ładowania i salonach Tesli.
Tesla zobowiązała się teraz https://x.com/TeslaCharging/status/1896718236080898292 do wymiany wszelkich podpalonych Superchargerów w mniej niż 48 godzin, a jeśli dojdzie do większych uszkodzeń, przyda się koncepcja prefabrykatów stworzona przez zespół Tesla Giga New York w Buffalo. Nazywa się Prefabrykowane Jednostki Supercharger lub PSU, obejmuje wiele pali, które są już zamontowane na wspólnym betonowym fundamencie z wykonanym okablowaniem elektrycznym, gotowe do podłączenia do sieci.
"Pomaga nam to znacznie szybciej uruchamiać nowe lokalizacje - umożliwiając ukończenie budowy w ciągu kilku dni, a nie tygodni" - powiedziała wówczas Tesla, a podejście PSU przydaje się teraz w czasach, gdy Tesla stoi w obliczu rosnącego zagrożenia wandalizmem.
Wcześniej musiała po prostu radzić sobie z tym, że kable Supercharger często przecięteczy to w ramach protestu przeciwko pojazdom elektrycznym, czy po prostu w celu zabrania miedzi i jej sprzedaży. Tesla poradziła sobie z problemem przecinania kabli poprzez stemplując ale teraz, gdy aktywiści bezpośrednio podpalają stacje Supercharger, Tesla musi wymienić coś więcej niż tylko kable.
Na przykład, gdy pierwsza stacja Tesla Supercharger stanęła w płomieniach w Littleton w stanie Massachusetts w nocy 3 marca, Tesla wymieniła uszkodzone stosy do 5 marca, kiedy właściciele mogli normalnie przyjechać i naładować swoje samochody.
Tak więc ta sama koncepcja produkcji zasilaczy, która pozwala na rozszerzenie sieci Supercharger znacznie szybciej i do 70% taniej niż konkurencja, może teraz dobrze służyć Tesli, aby utrzymać swoje stacje Supercharger w ruchu w obliczu obecnego wyzwania wandalizmu.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon