Notebookcheck Logo

Tesla zmodernizuje swoje nowe ładowarki V4 o mocy 350 kW, ponieważ grubsze kable odpadają i są trudniejsze do podłączenia

Cięższe kable V4 Supercharger mogą spaść na ziemię (zdjęcie: Teslaway/X)
Cięższe kable V4 Supercharger mogą spaść na ziemię (zdjęcie: Teslaway/X)
Tesla stopniowo buduje swoją sieć najnowszej generacji Supercharger V4, która jest w stanie osiągnąć moc do 350 kW. Oprócz wyższych prędkości ładowania, z których może korzystać Cybertruck, stosy mają również dłuższe kable.
E-Mobility

Podczas gdy kierowcy Tesli i innych pojazdów elektrycznych doceniają dłuższe kable i ulepszone umiejscowienie nowej ładowarki 350 kW V4 Supercharger to trwające instalacje postawiły przed nimi również pewne wyzwania w codziennym użytkowaniu.

Tesla zainstalowała swoją pierwszą stację V4 Supercharger w zeszłym roku w pobliżu autostrady w Holandii i wdraża stacje V4 z terminalami do płatności kartą terminalami płatniczymi w całej Europie i Stanach Zjednoczonych. Początkowe podekscytowanie Superchargerami V4 szybko jednak opadło, ponieważ okazało się, że są one nadal zasilane z szafek V3 o mocy 250 kW, a Tesla nie zmodernizowała jeszcze ani jednej z nich do swojej oficjalnej mocy 350 kW oficjalnej mocy 350 kW możliwości ładowania.

Do tej pory nie musiała tego robić, ponieważ nie miała żadnego pojazdu elektrycznego, który mógłby skorzystać z takich prędkości ładowania. Wraz z wydaniem Cybertrucktesla ma jednak teraz swój pierwszy pojazd elektryczny z układem napędowym 800 V i prawdziwą architekturą szybkiego ładowania, więc powinniśmy zobaczyć, jak w pewnym momencie modernizuje swoje stacje V4 Supercharger do większej mocy wyjściowej, do której są przystosowane.

W międzyczasie jednak dłuższe, cięższe i grubsze kable V4 Supercharger przeznaczone do wspomnianej mocy 350 kW stanowiły nieoczekiwane wyzwanie. Okazały się one sztywniejsze do manipulowania i podłączania do portu ładowania, a także bardziej uciążliwe do zawieszenia na kaburze. Sztywniejsza izolacja i dodatkowa waga oznaczają również, że często wyślizgują się ze swoich doków i spadają na ziemię.

Obawy te zostały po raz pierwszy podniesione przez dedykowane norweskie konto, ponieważ Tesla ma teraz ponad 20% penetracji wśród wszystkich pojazdów w kraju. Mroźne skandynawskie temperatury oznaczają, że kierowcy Tesli lub innych pojazdów elektrycznych często znajdowali stacje dokujące V4 Supercharger z kablami, które zsunęły się z kabur dokujących i spadły na ziemię w śniegu i błocie.

"Kable są mniej elastyczne i utrudniają zginanie kabla i umieszczanie wtyczki tam, gdzie chcesz" - skarżyli się norwescy kierowcy, podczas gdy "uchwyt kabury sprawia, że wtyczka spada na ziemię i jest narażona na działanie śniegu / brudu".

Co więcej, te rzeczywiste wady nowych ładowarek Tesli V4 Superchargers nie przynoszą na razie żadnego namacalnego wzrostu mocy wyjściowej, oprócz tego, że są "znacznie wyższe i nieprzejrzyste oraz blokują widoczność w miejscu", ponieważ kabel kabel biegnie po zewnętrznej stronie stoiska zamiast wewnętrznego pierścienia.

Tesla najwyraźniej zdaje sobie sprawę z tych problemów związanych z najnowszą generacją stojaków V4 Supercharger i przygotowuje się do ich rozwiązania za jednym zamachem. W typowy dla siebie sposób, oficjalne konto Tesla Charging odpowiedziało na skargi i przyznało, że "drobne rzeczy mają znaczenie", jednocześnie informując, że "ulepszenia doków i sztywności kabli [już wkrótce]!" Tak więc Tesla najwyraźniej rzeczywiście zamierza ulepszyć swoje doładowania V4, ale jeszcze nie w oczekiwanym kierunku od 250 do 350 kW.

Proszę kupić złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > Tesla zmodernizuje swoje nowe ładowarki V4 o mocy 350 kW, ponieważ grubsze kable odpadają i są trudniejsze do podłączenia
Daniel Zlatev, 2024-01- 4 (Update: 2024-01- 4)