Tesla zwraca płatność wraz z odsetkami właścicielowi Modelu 3 w celu pozasądowego rozstrzygnięcia roszczenia dotyczącego fałszywej reklamy FSD
Tesla niedawno obniżyła cenę opcji Full Self-Driving Beta do 12 000 USD, ponieważ jej oprogramowanie do autonomicznej jazdy pozostaje na celowniku organów regulacyjnych, pomimo tego, że producent samochodów niedawno wygrał sprawę związaną z Autopilotem, w której jeden śmiertelny wypadek został uznany za błąd kierowcy. Wciąż jednak toczy się wiele spraw sądowych dotyczących Autopilota i FSD, a także dochodzeń federalnychw tym kalifornijskie biuro DMV i AG twierdzi, że Tesla wprowadziła opinię publiczną w błąd opisując swoje opcjonalne funkcje wspomagania kierowcy.
W co najmniej jednym takim pozwie Tesla zaproponowała właścicielowi Modelu 3 pozasądowe rozstrzygnięcie jego roszczenia. Powód odmówił podpisania typowych dla Tesli umów o zachowaniu poufności i przeżył, aby opowiedzieć wszystko o sprawie ugodowej. Najwyraźniej odebrał dostawę swojego Modelu 3 w Wielkiej Brytanii 20.06.2019 r. Po zapłaceniu 5800 funtów dodatkowo za opcję Full Self-Driving Beta, która była dostępna dla jego samochodu.
W tamtym czasie strona internetowa Tesli obiecywała, że funkcje FSD, takie jak "automatyczna jazda po ulicach miasta" lub "rozpoznawanie i reagowanie na sygnalizację świetlną i znaki stopu" pojawią się pod koniec roku wraz z aktualizacją oprogramowania. Autonomiczna jazda po mieście nie tylko się nie zmaterializowała, ale właściciele poza Stanami Zjednoczonymi nadal nie mogą uzyskać funkcji FSD ze względu na lokalne przepisy, co czyni tę kosztowną opcję gloryfikowanym oprogramowaniem wspomagającym kierowcę, takim jak Autopilot.
Właściciel Modelu 3 złożył następnie pozew, domagając się odszkodowania za fałszywą reklamę FSD i zmusił Teslę, której prawnicy najwyraźniej nie spodziewali się, że przejdzie przez swoje roszczenia, do zaoferowania ugody na kilka tygodni przed rozprawą. Chciał jedynie ustanowić precedens, więc zgodził się na zwrot płatności FSD wraz z odsetkami, ale nalegał na usunięcie klauzuli poufności:
Doprowadziło to do usunięcia obu klauzul, a następnie przystąpiliśmy do podpisania ugody, poprosili o moje dane bankowe, a następnie dokonali płatności / usunęli FSD z mojego samochodu. Tytułem komentarza, uważam, że moje roszczenie było absolutnie beznadziejne z prawnego punktu widzenia. Ich obrona określiła, że zamierzają dostarczyć jazdę po ulicach miasta w przyszłości; dlatego nie dostarczyli go do końca 2019 r., Co twierdziła ich strona internetowa. Strona internetowa była opisem używanym do sprzedaży samochodu, a zatem strona internetowa stanowiła część umowy - bardzo wyraźne naruszenie umowy. Z punktu widzenia Telsy jestem najgorszym typem prawnika, z którym można się procesować. Nie jestem prawnikiem, ale mam z nimi do czynienia dość często w mojej codziennej pracy, więc wiem wystarczająco dużo, aby bez obaw wnieść pozew o drobne roszczenia. Pieniądze nie były dla mnie ważne, czułem, że mnie oszukali i chciałem, żeby postąpili właściwie i naprawili to. Co więcej, ponieważ pieniądze nie były dla mnie ważne, nigdy nie zamierzałem podpisać klauzuli o braku doradztwa / poufności, myślę, że ważne jest, aby moje doświadczenie było dostępne dla innych, aby mogli wyrobić sobie własne poglądy.
Tesla następnie usunęła bezużyteczną, ale płatną funkcję Full Self-Driving Beta z pojazdu Model 3 Eda Butlera z 2019 r., Być może ustanawiając precedens dla podobnych roszczeń w przyszłości, teraz, gdy jego rozwiązanie ugodowe jest otwarte.
Proszę kupić złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon
Źródło(a)
Ed Butler (TMC)