Tesle nigdy nie były tańsze od przeciętnego nowego samochodu, nawet przed dotacjami rządu USA
Ostatnio Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów elektrycznych nawet o 31 proc po uwzględnieniu federalnych dotacji w wysokości 7 500 USD za nowy pojazd elektryczny. Jednak nawet bez pomocy rządu, Tesla Model 3 nigdy nie była tańsza od przeciętnego nowego pojazdu sprzedawanego w USA niż teraz. Podczas gdy Tesla nadal dostosowując swoje ceny w górę iw dół w US $ 500 lub tak przyrostów po drastycznym obniżeniu tagu, Model 3 jest nadal whopping US $ 4930 tańsze niż średnia US $ 47.920 koszt nowego pojazdu w Ameryce od stycznia.
Czy jest to bardziej świadectwo tego, jak drogie stały się nowe samochody podczas pandemii, kiedy ich cena wzrosła o 10 000 USD, czy też bezwzględnej wydajności procesu produkcyjnego Tesli, ale faktem jest, że wojna cenowa, którą rozpoczęła, wpływa nie tylko na pojazd elektryczny, ale i na cały rynek nowych samochodów teraz.
Model Y jest w nie gorszej pozycji w porównaniu do przeciętnego nowego SUV-a w USA, jak również. W rzeczywistości był on świadkiem najbardziej drastycznej obniżki ceny przez Teslę o 13 000 USD, co w tamtym czasie stanowiło 21% jego metki. Obniżka cen spowodowała gwałtowny wzrost popytu i Tesla podniosła nieco cenę, gdy partie zaczęły się wyprzedawać, ale ogólnie rzecz biorąc, nadal znajduje się ona nieco powyżej średniej ceny samochodu w USA, zanim uwzględnimy wszelkie dotacje.
Dzięki rządowi federalnemu, który obniżył cenę MSRP o 7 500 USD, Model Y zanurkował poniżej średniej ceny samochodu w USA, stając się groźnym przeciwnikiem nie tylko dla innych modeli EV, ale także dla SUV-ów napędzanych gazem. Kiedy Tesla ujawni ostateczny Model 2 w przyszłym tygodniu z oczekiwaną ceną wyjściową 25 000 USD przed dotacjami, przyszła przepaść między jej cenami a cenami innych producentów samochodów może stać się jeszcze większa.
Źródło(-a)
Bloomberg (paywall)