Tesla może najwyraźniej utrzymać swój pojazd wojnę cenową analiza Bank of America wykazała, że koszt jednego pojazdu jest znacznie niższy niż w przypadku samochodów elektrycznych i starszych.
Tesle kosztują średnio niecałe 30 000 USD, podczas gdy samochody elektryczne takich marek jak Ford czy GM są o 17 000 USD droższe w samym rachunku za materiały.
Starsze pojazdy z silnikiem spalinowym kosztują mniej, około 40 000 USD, ale nadal są o 25% droższe dla swoich producentów niż samochody Tesli.
Oznacza to, że Tesla może utrzymać niższe ceny znacznie dłużej niż Ford, GM i inne działy EV mogą pozostać wypłacalne, ponieważ są one obecnie silnie subsydiowane przez biznes ICE firm.
Inna niedawna analiza modelu biznesowego Tesli wykazała, że zarobiła ona aż 7 000 USD na pojazd w roku podatkowym 2023, pomimo spadku na rynku pojazdów elektrycznych.
To więcej niż producenci samochodów premium, tacy jak Mercedes czy BMW, i więcej niż juggernaut Toyotamimo że Japończycy odnotowali najwyższą stopę wzrostu marży zysku.
Niezrównana kontrola kosztów produkcji Tesli pozwala jej sprostać spadkom na rynku i wyjść z nich zwycięsko, ponieważ może bawić się częstymi promocjami i obniżkami cen, gdy tylko musi uratować kwartalne dostawy.
Przykładowo, obecnie firma udziela do 2280 USD zniżki na demonstracyjne egzemplarze Modelu 3 Performance, pojazdu, który kwalifikuje się do federalnej ulgi podatkowej. Niskie koszty produkcji sprawiają, że firma jest w stanie oferować rabaty inwentaryzacyjne na nowe wykończenie, takie jak Performance, lub 0.99% APR na Model Y.
Jednak nawet bez rządowej hojności nieustanny proces optymalizacji kosztów Tesli pozwala jej utrzymać o 25% niższe koszty produkcji niż jakikolwiek konkurent, z wyjątkiem chińskich producentów samochodów, którym obecnie grożą 100% ceł w Stanach Zjednoczonych i do 38% w Europie.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon