Tesle są o 25% tańsze w produkcji, ponieważ Elon Musk wygrywa wojnę cenową nawet bez ulg podatkowych
Tesla może najwyraźniej utrzymać swój pojazd wojnę cenową analiza Bank of America wykazała, że koszt jednego pojazdu jest znacznie niższy niż w przypadku samochodów elektrycznych i starszych.
Tesle kosztują średnio niecałe 30 000 USD, podczas gdy samochody elektryczne takich marek jak Ford czy GM są o 17 000 USD droższe w samym rachunku za materiały.
Starsze pojazdy z silnikiem spalinowym kosztują mniej, około 40 000 USD, ale nadal są o 25% droższe dla swoich producentów niż samochody Tesli.
Oznacza to, że Tesla może utrzymać niższe ceny znacznie dłużej niż Ford, GM i inne działy EV mogą pozostać wypłacalne, ponieważ są one obecnie silnie subsydiowane przez biznes ICE firm.
Inna niedawna analiza modelu biznesowego Tesli wykazała, że zarobiła ona aż 7 000 USD na pojazd w roku podatkowym 2023, pomimo spadku na rynku pojazdów elektrycznych.
To więcej niż producenci samochodów premium, tacy jak Mercedes czy BMW, i więcej niż juggernaut Toyotamimo że Japończycy odnotowali najwyższą stopę wzrostu marży zysku.
Niezrównana kontrola kosztów produkcji Tesli pozwala jej sprostać spadkom na rynku i wyjść z nich zwycięsko, ponieważ może bawić się częstymi promocjami i obniżkami cen, gdy tylko musi uratować kwartalne dostawy.
Przykładowo, obecnie firma udziela do 2280 USD zniżki na demonstracyjne egzemplarze Modelu 3 Performance, pojazdu, który kwalifikuje się do federalnej ulgi podatkowej. Niskie koszty produkcji sprawiają, że firma jest w stanie oferować rabaty inwentaryzacyjne na nowe wykończenie, takie jak Performance, lub 0.99% APR na Model Y.
Jednak nawet bez rządowej hojności nieustanny proces optymalizacji kosztów Tesli pozwala jej utrzymać o 25% niższe koszty produkcji niż jakikolwiek konkurent, z wyjątkiem chińskich producentów samochodów, którym obecnie grożą 100% ceł w Stanach Zjednoczonych i do 38% w Europie.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon