Tesle z ultradźwiękowymi czujnikami parkowania mogą otrzymać nową aktualizację wizualizacji 3D High Fidelity Park Assist
Szef Autopilota i AI Tesli, Ashok Elluswamy, w końcu odpowiedział na palące pytanie, które nurtuje każdego starszego właściciela USS Tesla, odkąd ogłosił aktualizację wakacyjną 2023 z nowym Asystent parkowania wysokiej wierności funkcja. Zapewnia ona wysokiej rozdzielczości mapowanie 3D i wizualizacje otoczenia samochodu w czasie rzeczywistym, w tym namalowane linie parkingowe, zamiast zwykłego pasma przeszkód 2D:
"Jest to rozszerzenie naszej Occupancy Network, ze znacznie wyższą rozdzielczością, aby pomóc w ciasnych manewrach parkowania", wyjaśnia szef AI Tesli. "Przeszkody są modelowane jako ciągłe pole odległości. Pozwala nam to reprezentować dowolne kształty w płynny i wydajny obliczeniowo sposób. Pojazdy, które Państwo widzą, nie są stałymi siatkami, ale przewidywaniem kształtu w czasie rzeczywistym przez sieć" - dodał.
Interaktywne mapowanie 3D i wizualizacje nie przypominają niczego, co Tesla wydała do tej pory. Aktualizacja w pewnym stopniu rekompensuje wiele miesięcy frustrację którą musieli znosić właściciele nowszych partii pojazdów dostarczanych bez czujników ultradźwiękowych (USS). W pewnym momencie nie mieli ani zestawów zderzaków USS, które Tesla usunęła, aby zaoszczędzić 144 USD na samochódani systemu Asystent parkowania który wykorzystuje zestaw kamer Tesla Vision do pomocy w parkowaniu.
asystent parkowania 3D High Fidelity na Teslach z USS
Podczas gdy zarówno USS, jak i rozwiązania Park Assist oparte wyłącznie na kamerze mają swoje zalety i wady, ci właściciele, którzy musieli czekać miesiącami na jakiekolwiek rozwiązanie parkingowe, w końcu uzyskali pewne prawa do chwalenia się. Nowa funkcja High Fidelity Park Assist jest najwyraźniej wdrażana tylko w ich samochodach, podczas gdy Tesla podobno segreguje aktualizację wzdłuż linii chipów AMD Ryzen/Intel.
Według Elluswamy'ego, samochody Tesli z czujnikami ultradźwiękowymi również otrzymają w pewnym momencie aktualizację 3D Park Assist. Potwierdził, że wysokiej jakości wizualizacje parkowania 3D "powinny ostatecznie trafić również do samochodów z czujnikami ultradźwiękowymi", pocieszając wszystkich, że "jest to wersja v1 tej technologii i będzie miała kolejne wersje, które będą miały jeszcze lepszą spójność geometryczną z kamerami i lepszą trwałość zasłoniętych przeszkód".
Wciąż nie wiadomo, co oznacza "ostatecznie", jeśli chodzi o ramy czasowe pojawienia się 3D Park Assist w samochodach Tesla z ultradźwiękowymi czujnikami parkowania.
Proszę kupić Brandmotion 5000-CA5 Curb Alert PRO Curb Warning System na Amazon
Źródło(a)
Ashok Elluswamy (X)