Tesle zostały zaprojektowane z dodatkowymi 15 milami zasięgu przy odczycie pustej baterii
Tesla celowo pozostawiła naładowanie baterii wystarczające na przejechanie średnio 15 mil więcej, nawet po tym, jak wskaźnik naładowania baterii na desce rozdzielczej spadnie do zera. Ta ciekawostka jest ukryta w dochodzeniu Reutersa, w którym twierdzi się, że na początku swojego wzrostu Tesla celowo zawyżała szacowany zasięg wyświetlany na desce rozdzielczej.
"Tesle zostały zaprojektowane z" buforem bezpieczeństwa ", pozwalającym na około 15 mil (24 km) dodatkowego zasięgu, nawet po tym, jak odczyt na desce rozdzielczej pokazał pustą baterię", według osoby wtajemniczonej, która podobno wie, w jaki sposób oprogramowanie szacujące zasięg deski rozdzielczej zostało wymyślone wcześniej w historii Tesli.
Podczas gdy wielu właścicieli Tesli potwierdziłoby fakt, że ich samochody mogły podróżować nieco dalej, nawet gdy wskaźnik naładowania akumulatora wskazywał zero, wcześniej nie informowano, że Tesla robiła to celowo. Najwyraźniej 15-milowy bufor bezpieczeństwa został wstępnie zaprogramowany w celu pokrycia zbyt hojnych szacunków wyświetlanych na desce rozdzielczej w celach marketingowych przy pełnym naładowaniu akumulatora.
Szacowany zasięg miał stać się bardziej realistyczny dopiero po spadku poziomu naładowania baterii do 50%, co mogło prowadzić do błędów w planowaniu i osieroconych kierowców, więc Tesla zaprogramowała dodatkowy zasięg przy odczycie 0%, aby na wszelki wypadek odciągnąć ich do domu lub do następnej ładowarki.
To posunięcie wydaje się być niezależne od niedawnego testu na podstawowych modelach z baterią LFP. Tam Bjorn Nyland pokazał, że jego Tesla Model 3 zdołał uzyskać 35 mil dodatkowego zasięgu po tym, jak wskaźnik naładowania baterii LFP spadł do zera. Akumulator LFP wymaga pewnej procedury, aby poprawnie skalibrować i odzwierciedlić zasięg, jak Tesla radzi, aby ładować go do 100% co najmniej raz w tygodniu, aby uniknąć nieregularnych raportów o pozostałej pojemności.
Chemia fosforanowa akumulatora LFP pozwala na pełne naładowanie bez obawy o szybszą degradację, jak w przypadku akumulatorów niklowych, które Tesla umieszcza w swoich droższych pojazdach, powiedział Elon Musk pewnego razu, gdy zapytano go o jego zalety i wady:
Główne różnice, które należy wziąć pod uwagę, to fakt, że bateria LFP ma nieco krótszy zasięg, 253 mile, w przeciwieństwie do baterii NCA, 263 mile. Ta niewielka różnica w zasięgu jest jednak zwodnicza. Akumulator NCA prawdopodobnie nie powinien być ładowany do 100%. Pełne naładowanie akumulatora powoduje jego uszkodzenie, przez co może on ulec pogorszeniu przez lata użytkowania. Ładowanie akumulatora LFP do 100% jest całkowicie w porządku, więc wrażenia kierowcy są prawie takie same, z wyjątkiem kilku zastrzeżeń.