Notebookcheck Logo

Test autonomicznej jazdy Tesla vs Waymo wykazał, że FSD 13 dotarł do celu znacznie wcześniej

Tesla FSD 13 vs Waymo drive (źródło obrazu: WholeMars/YT)
Tesla FSD 13 vs Waymo drive (źródło obrazu: WholeMars/YT)
Waymo potrzebowało trzy razy więcej czasu, aby przejechać tę samą trasę autonomicznej jazdy, którą pokonał niedawno wydany FSD V12.3 Tesli, z bardziej kłopotliwymi sytuacjami.
E-Mobility

Podczas gdy samojezdna usługa samochodowa Waymo firmy Alphabet wspomina o 17 000 mil przejechanych między interwencjami, podczas gdy Tesla jest na dobrej drodze, aby wkrótce przekroczyć liczbę 10 000 mil, krótki test funkcji FSD przeciwko Waymo sprawił, że autonomiczne rozwiązanie Tesli znalazło się na czele.

Zajęło to Tesli jazdę na FSD V13.2 pokonanie zaprogramowanej trasy z tym samym punktem początkowym i końcowym, co pojazd Waymo, zajęło zaledwie 15 minut i 40 sekund.

To prawie trzy razy dłużej niż w FSD 13, a samochód Tesli doświadczył przy tym "mniej niezręcznych momentów". Krótkie obejrzenie filmu porównawczego Tesla FSD vs Waymo pokazuje, dlaczego pomimo całego dodatkowego wyposażenia sprzętowego, takiego jak LiDAR, pojazd Waymo trwał dłużej.

Dzieje się tak głównie dlatego, że nie może on poruszać się po autostradach, ale także dlatego, że był znacznie bardziej niezdecydowany podczas włączania się do ruchu lub wolno wykonywał manewry, które FSD 13 wykonywał z większą pewnością i elastycznością, mimo że polegał tylko na kamerach Tesla Vision.

Co więcej, Waymo działa na ogrodzonym obszarze o powierzchni około 40 mil kwadratowych i właśnie ogłosiło ekspansję na Miami, podczas gdy FSD Tesli nie jest ogrodzony i działa również na autostradach.

Wraz z rozbudową klastrów serwerów AI z obecnych 50 000 procesorów graficznych Nvidia H100 i 20 000 chipów Tesla, liczba mil między interwencjami z pewnością znacznie wzrośnie już w przyszłym roku. Tesla jest tego tak pewna, że Elon Musk powiedział, że planuje uruchomić nienadzorowanego FSD dla istniejących pojazdów w 2025 r., a następnie uruchomienie swojego bezzałogowego pojazdu Cybercab w 2026 r., w oczekiwaniu na zatwierdzenie przez organy regulacyjne.

Jeśli FSD 13.2 jest jakąkolwiek wskazówką, Tesla jest na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu pod względem technologicznym i podejmuje kroki, aby wygrać regulacyjne zatwierdzenie, podczas gdy niedawna nominacja Muska na lidera nowo powstałego Departamentu Efektywności Rządu (DOGE) może również pomóc. Musk twierdzi, że DOGE zostanie również wykorzystany do oczyszczenia biurokracji przed pojazdami autonomicznymi na szczeblu federalnym, aby Tesla mogła umieścić Robotaxi na ulicach miast szybciej.

Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 12 > Test autonomicznej jazdy Tesla vs Waymo wykazał, że FSD 13 dotarł do celu znacznie wcześniej
Daniel Zlatev, 2024-12- 6 (Update: 2024-12- 6)