Notebookcheck Logo

Test obciążenia haka holowniczego Cybertruck vs RAM 2500 łamie gigacastowy aluminiowy tył Tesli

Gigacastowa aluminiowa rama Cybertrucka odkształca się łatwiej niż stalowa rama RAM 2500 (źródło obrazu: JerryRig/YT)
Gigacastowa aluminiowa rama Cybertrucka odkształca się łatwiej niż stalowa rama RAM 2500 (źródło obrazu: JerryRig/YT)
Tesla wykorzystuje aluminiowe odlewy gigacast do przedniej i tylnej części swojego elektrycznego pickupa Cybertruck, a materiał ten został poddany testowi z dociskiem haka holowniczego przyczepy do stalowej ramy starego pickupa RAM 2500.
E-Mobility

Tył cybertrucka Tesli jest gigacast w jednym kawałku stopu aluminium, a jego trwałość jako materiału została poddana testowi haka holowniczego przyczepy w porównaniu z dobrym starym pickupem RAM 2500 z tradycyjną stalową ramą.

Krótko mówiąc, aluminiowy gigacasting Cybertrucka, do którego przymocowany jest zaczep przyczepy, odłamał się przy około 10 400 funtów obciążenia języka, podczas gdy stalowa rama starego RAM 2500 przetrwała jeszcze większy nacisk.

Trzeba przyznać, że ma to niewiele wspólnego z reklamowaną przez Teslę nośnością holowniczą 11 000 funtów, która jest ważna w przypadku ciągnięcia masy całkowitej pojazdu (GVWR) przyczepy do przodu i do tyłu, a nie podskakiwania w górę lub w dół na zaczepie, ale nadal jest to interesujące porównanie wyboru materiału.

Test wytrzymałości haka holowniczego Cybertruck vs RAM 2500

Tesla używa aluminium serii 6000 do swoich gigacastingów Cybertruck, w porównaniu do, powiedzmy, serii 7000, którą Apple zaczął używać do urządzeń takich jak iPhone 16 Pro Max po Bendgate po fiasku Bendgate.

Seria 6000 jest bardziej miękka, ponieważ zawiera mniej cynku i magnezu w stopie. Porowaty materiał starzeje się również szybciej niż stal pod różnymi ciśnieniami, ponieważ jego zużycie kumuluje się przy każdym większym obciążeniu lub naprężeniu.

Ta różnica w charakterystyce zmęczenia materiału mogła być widoczna, gdy aluminiowa rama Cybertrucka z 2024 r. pękła, podczas gdy stalowa rama RAM 2500 z 1994 r. przetrwała takie samo obciążenie języka, a nawet więcej.

Co prawda zaczep RAM wygiął się, a jego rama mogła nadal ulec pewnemu skręceniu po pociągnięciu przez koparkę o masie 50 000 funtów, ale nie pękła tak jak Cybertruck. Gigacastowy tył Tesli pękł całkowicie, obniżając cały obszar zderzaka i ujawniając kilka interesujących decyzji inżynieryjnych, takich jak coś, co wydaje się być fioletowym klejem trzymającym ramę razem.

Podczas gdy optyka tego kleju jest zła na Cybertrucku za 100 000 USD, komentator zwraca uwagę, że jest to prawdopodobnie tylko strukturalna żywica epoksydowa, której firmy samochodowe używają jako chemicznego rozwiązania spawalniczego w miejscach, w których spawanie punktowe nie jest dobrym rozwiązaniem.

Pęknięta rama Cybertrucka również nie wyglądała dobrze, ale norma SAE J684, która reguluje charakterystykę obciążenia holowniczego, stanowi, że rama musi być w stanie wytrzymać nacisk pionowy równy 50% GVWR przyczepy bez deformacji, a Cybertruck prawie podwoił ten próg, zanim jego rama pękła.

Poprzednie testy holownicze Cybertrucka wykazały, że jest on doskonale zdolny do holowania maksymalnej reklamowanej ładowności 11 000 funtów, przy czym w rezultacie ucierpiał tylko zasięg akumulatora. Inne testy trwałości obejmujące pionowe obciążenia języka, takie jak niesławny F-150 pull, wykazały jednak, że tego rodzaju ciężar odbijający się na zaczepie przyczepy Cybertruck może rzeczywiście złamać miękką niż stal gigacastową ramę, nawet jeśli nie jest to charakterystyczne.

Takie badania wskazują na pewne scenariusze, w których właściciele Cybertruck mogą być bardziej ostrożni przed wejściem do środka. Wyciąganie ciężkich pojazdów lub pokonywanie wzniesień, a nawet uderzanie w wyboje z przeciążoną przyczepą z tyłu może potencjalnie zwiększyć ryzyko uszkodzenia gigacastowej ramy aluminiowej, zwłaszcza jej cieńszych części.

Źródło(a)

JRE (YT)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 03 > Test obciążenia haka holowniczego Cybertruck vs RAM 2500 łamie gigacastowy aluminiowy tył Tesli
Daniel Zlatev, 2025-03-11 (Update: 2025-03-11)