Notebookcheck Logo

Test prędkości ładowania Cybertruck od zera do pełna trwa znacznie dłużej niż sugeruje układ napędowy 800V

Akumulator Cybertruck 4680 pozwala jedynie na powolną krzywą ładowania
Akumulator Cybertruck 4680 pozwala jedynie na powolną krzywą ładowania
Cybertruck został poddany testowi od zera do pełnej prędkości ładowania na zwykłej stacji doładowującej V3 Tesla, która jest w stanie dostarczyć moc 250 kW, a wyniki nie są ładne.
E-Mobility

Cybertruck to pierwszy pojazd elektryczny Tesli zbudowany w oparciu o nowoczesną architekturę układu napędowego 800V. Ponieważ chińskie pojazdy elektryczne zbudowane na platformach 800V lub 900V mogą pochwalić się superszybkim ładowaniem akumulatorów poniżej 20 minut, można by założyć, że Cybertruck może zapewnić to samo.

Szef inżynierów Tesli, Lars Moravy, wspomniał nawet podczas jednej z prezentacji Cybertrucka, że ma on potencjał naładowania do 80% w mniej niż 20 minut na odpowiednich stacjach.

Superchargers V4 są certyfikowane na moc 350 kW, ale ich zasilanie znajduje się w szafach V3, które są przystosowane tylko do ładowania 250 kW.

Nawet na ładowarkach innych firm ładowarki 350 kWjednak Cybertruck zwraca raczej rozczarowującą krzywą ładowaniaa osiągnięcie 80% naładowania zajmuje 40 minut, a nie 18 minut, jak zapowiadał Lars.

Test Cybertruck od zera do pełnego naładowania baterii 4680

Nowy test prędkości ładowania Cybertruck, tym razem od zera do pełnego naładowania akumulatora, przyniósł teraz podobne wrażenia. W teście wykorzystano zwykłą ładowarkę Tesli V3 o mocy 250 kW, ponieważ stacje V4 są wciąż nieliczne, a obecnie i tak nie generują mocy 350 kW.

Cybertruck potrzebował półtorej godziny, aby w pełni naładować swój akumulator 4680, co jest dalekie od ultraszybkiego ładowania, które wykazują chińskie SUV-y zbudowane na podobnych platformach 800V.

Tesla dzieli swój akumulator Cybertruck na wirtualne jednostki, które mogą być ładowane jednocześnie, podobnie jak robią to chińscy producenci telefonów ze swoimi szybko ładującymi się telefonami, których pełne naładowanie zajmuje mniej niż pół godziny.

Ciężarówka zaczęła mocno, pobierając maksymalną moc 250 kW z ładowarki Supercharger, ale potrzeba było mniej niż 5 minut, aby ta moc spadła. Po 20 minutach Cybertruck nie osiągnął nawet 50% naładowania i pobierał tylko 131 kW.

W ciągu pół godziny pickup był naładowany tylko w 60%, a prędkość spadła poniżej 100 kW. To dość fatalny wynik, zwłaszcza dla pojazdu elektrycznego z dużym akumulatorem akumulatorem o pojemności 123 kWh co wyjaśnia, dlaczego pełne naładowanie zajęło prawie 1,5 godziny. Dla porównania, Hyundai Ioniq, również na architekturze 800V, ładuje się znacznie szybciej, z prędkością 868 mil/godz szybciej.

Najwyraźniej nawet podzielenie baterii nie może naprawić złej krzywej ładowania Cybertruckbez względu na to, jak mocna jest ładowarka. Ponieważ pierwszy wyprodukowany w Teksasie Model Y z akumulatorem 4680 wykazuje tę samą powolną krzywą ładowania, winowajcą może być chemia akumulatora 4680 lub kontrola mocy.

To prawda, Tesla przestała produkować Model Y z akumulatorem 4680 w Austin, a Cybertruck jest wyposażony w drugą generację akumulatora Tesla 4680. Nazywa się Cybercelloferuje o 15% wyższą gęstość energii, co pokazuje, że wprowadzono ulepszenia w chemii baterii lub procesie produkcyjnym.

Mimo to Tesla nadal musi zebrać wystarczającą ilość danych z rzeczywistych sesji ładowania Cybertruck, aby ocenić, czy powinna pozostać konserwatywna w zarządzaniu baterią 4680, czy też może wymagać znacznie szybszego ładowania.

Tesla drażnił się, że będzie naciskać na Aktualizację OTA która pozwoli na dodanie 154 mil zasięgu do Cybertrucka w 15 minut do końca miesiąca.

Oznacza to, że musiała zebrać wystarczającą ilość danych dotyczących rzeczywistego ładowania, aby zrekompensować niedociągnięcia baterii 4680 za pomocą poprawek oprogramowania.

Testy ładowania od zera do pełna, takie jak ten poniżej, będą musiały zostać powtórzone, aby sprawdzić, czy istnieje jakakolwiek realna różnica w dość powolnej krzywej ładowania Cybertruck.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Wykres krzywej ładowania Cybertruck
Wykres krzywej ładowania Cybertruck

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 06 > Test prędkości ładowania Cybertruck od zera do pełna trwa znacznie dłużej niż sugeruje układ napędowy 800V
Daniel Zlatev, 2024-06-24 (Update: 2024-08-15)