Test promienia skrętu Cybertruck pokazuje, jak układ kierowniczy z tylnymi kołami sprawdza się w zawodach kołowych
Inauguracyjny elektryczny pickup Tesli - Cybertruck - jest ogromny, ale może skręcać w mgnieniu oka dzięki czterokołowemu układowi kierowniczemu.
Co typowe dla tego typu rozwiązań, tylne koła mogą poruszać się nieznacznie w przeciwnym kierunku niż przednie, dzięki czemu nawet największe samochody potrafią skręcać w mgnieniu oka.
Cybertruck nie jest wyjątkiem, a jego promień skrętu z włączonym i wyłączonym układem czterech kół skrętnych został bezpośrednio porównany wizualnie.
Na poniższym krótkim klipie Cybertruck z wyłączonym systemem dosłownie krąży wokół drugiego, który ma włączony tylny układ kierowniczy.
Główny inżynier Tesli, Lars Moravy, powiedział, że system steer-by-wire Cybertrucka i tylny kąt skrętu są możliwe dzięki jego nowemu 48V system niskonapięciowy.
Wcześniej ilość mocy potrzebnej do przesłania do elektrycznych silników sterujących z tyłu byłaby zaporowa do uruchomienia w starszej architekturze 12V.
Nie trzeba dodawać, że architektura steer-by-wire Tesli oferuje nadmiarowe zabezpieczenia, takie jak dwa silniki elektryczne z przodu, na wypadek awarii jednego z nich.
Oprócz ciasnego promienia skrętu, który jest dość ważny na ulicach miast i krętych parkingach, Tesla pobłogosławiła również swój Cybertruck wieloma zdolnościami terenowymi.
Oferuje duże kąty natarcia i zejścia, aby pokonywać obiekty, a także bardzo wydajne zawieszenie pneumatyczne, które może ustawić go dość wysoko w trybie podniesionym za pomocą sprężarki, która pomaga uszczelnić akumulator w trybie Tryb Wade również podczas przekraczania rzek.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Cybertruck (X)