Test zasięgu Modelu 3 Performance rozczarowuje, ponieważ LR RWD pokonuje 386 mil na jednym ładowaniu
Poddane wyczerpującemu testowi zasięgu od pełnego do pustego na autostradzie, wszystkie wersje Tesli Model 3, z wyjątkiem topowej wersji Performance, zdołały pokonać szacunki EPA, niektóre o wiele.
Najlepszym wyborem dla tych, którzy szukają najbardziej wydajnej Tesli po tej stronie Robotaxiwydaje się być Model 3 Long Range AWD z akumulatorem Panasonic.
Model LR osiągnął naprawdę niezwykłą wydajność, ponieważ przekroczył oficjalne szacunki EPA wynoszące 341 mil o ponad 20 mil, osiągając 365 mil na jednym ładowaniu lub prawie wydajność Lucid Air Purenajbardziej oszczędnego pojazdu elektrycznego w Ameryce.
Test został przeprowadzony na praktycznie nowych samochodach przy stałej prędkości 70 mil na godzinę, przy równym ciśnieniu w oponach, temperaturze w kabinie i obciążeniu, od 100% naładowania i do całkowitego rozładowania akumulatora w pobliżu miejsca startu, aby wyrównać wiatr i wysokość.
W tych warunkach Model 3 Performance wypadł dość słabo, umierając 15 mil przed osiągnięciem własnego oficjalnego szacowanego zasięgu EPA wynoszącego 303 mile.
Model 3 AWD z akumulatorem LG był drugim gorszym wykonawcą, pokonując swój zasięg EPA o "tylko" 3 mile, a następnie 5 mil podstawowej wersji RWD z akumulatorem LFP, którego Tesla nie sprzedaje już w USA.
To wciąż godna pochwały wydajność, ale wersja Long Range RWD, która jest nowym najtańsza Teslawywarła większe wrażenie, przekraczając o 23 mile oficjalne szacunki dotyczące zasięgu, co daje imponujące 386 mil na jednym ładowaniu, najwięcej ze wszystkich wersji Modelu 3.
Test zasięgu Modelu 3 na autostradzie przy prędkości 70 MPH
- RWD z akumulatorem LFP: 272 mile EPA vs 277 mil
- Long Range RWD: 363 mile EPA vs 386 mil
- Long Range AWD z akumulatorem LG: 305 mil EPA vs 308 mil
- Akumulator Panasonic AWD dalekiego zasięgu: 341 mil EPA vs 365 mil
- Osiągi: 303 mile EPA vs 288 mil
Od dawna wiadomo, że Panasonic dostarcza akumulatory o wyższej gęstości energii niż LG, a najnowszy test zasięgu Modelu 3 na autostradzie tylko potwierdza te obserwacje.
Najszybsza wersja Performance wydaje się jednak zużywać więcej baterii niż sugeruje szacowany zasięg EPA.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon