Notebookcheck Logo

Test zderzeniowy fałszywej ściany Modelu Y HW3 vs HW4 pokazuje, dlaczego Tesla chce zmodernizować starsze komputery FSD

HW3 Model Y nie przeszedł testu zderzeniowego ze ścianą drogi Wile E. Coyote. (Źródło zdjęcia: Kyle Paul/X)
HW3 Model Y nie przeszedł testu zderzeniowego ze ścianą drogi Wile E. Coyote. (Źródło zdjęcia: Kyle Paul/X)
Niesławny test zderzeniowy Wile E. Coyote z fałszywą drogą namalowaną na ścianie w poprzek prawdziwej drogi okazał się ostatnio wyzwaniem dla systemu autonomicznej jazdy Tesli. Nowy test, w którym porównano HW3 z HW4 Model Y, pokazuje, że najnowszy sprzęt FSD jest znacznie bardziej zaawansowany.
E-Mobility

Niedawno Mark Rober który zmierzył Teslę działającą na Autopilocie z wielokrotnie nagradzanym Lexusem Lexusowi który wykorzystuje LiDAR, przedstawił rozwiązanie Tesli oparte wyłącznie na kamerze w niepochlebnym świetle.

Jego konfiguracja była jednak najwyraźniej tak pełna niespójności, że grono niezależnych testerów próbowało poddać Teslę podobnym scenariuszom, aby powtórzyć lub obalić wnioski.

W najnowszej odsłonie jednego z takich fałszywych testów drogowych Wile E. Coyote, Model Y z nowoczesnym zestawem Hardware 4.0 FSD został zestawiony ze starszym Modelem Y z edycją Hardware 3.0, która jest nadal znacznie bardziej rozpowszechniona na amerykańskich drogach publicznych.

Model Y z 2022 r. miał zestaw HW3 działający na najnowszej wersji oprogramowania FSD Tesli dla tego konkretnego zestawu kamer i komputera, podczas gdy Model Y z 2024 r. miał nowy zestaw HW4 lub AI4, jak nazywa go Tesla.

HW3 Model Y rzeczywiście nie przeszedł testu, ponieważ nie zobaczył ściany z namalowaną na niej fałszywą drogą i przejechał przez nią. Testerzy powtórzyli sekwencję dwa razy, kiedy sami musieli wcisnąć hamulce, i ostatni raz, kiedy po prostu pozwolili Modelowi Y z 2022 roku przebić się przez fałszywą ścianę na środku drogi w trybie FSD.

Model Y z 2024 r. z zestawem kamer HW4 o wysokiej rozdzielczości i nowszym komputerem FSD za każdym razem widział jednak fałszywą ścianę i automatycznie zatrzymywał Teslę, która pędziła w jej kierunku w trybie autonomicznej jazdy na długo przed przeszkodą. Podobny test przeprowadzono z Cybertruckiem, który również jest wyposażony w najnowszy zestaw HW4, a elektryczny pickup również nie uderzył w ścianę.

Tesla jest teraz u progu testowania swojego nienadzorowany tryb FSD który nie wymaga obecności kierowcy ani zwracania uwagi, rozpoczynając w czerwcu w Austin w Teksasie. Zespół ds. autonomicznej jazdy opublikował na stronie https://x.com/Tesla/status/1904677503702045043 że uzyskał niezbędne pozwolenie na testowanie programu pilotażowego, przedstawiając urzędników miejskich siedzących w Cybercab.

"Dziękujemy miastu Austin i Texas DOT za przyjęcie i wsparcie naszych wysiłków na rzecz odblokowania bezpiecznego i taniego transportu elektrycznego typu point-to-point" - powiedział zespół, wskazując, że czerwcowa premiera nienadzorowanego FSD jest już gotowa.

Tak jak Tesla nie zdołała jeszcze sprawić, by najnowsza wersja FSD działała na starszych pojazdach z zestawem HW3, tak też może nie być w stanie sprawić, by nienadzorowane FSD działało na nich w zadowalający sposób. W takim przypadku, obiecał Elon Musk, Tesla będzie zmodernizuje Komputery HW4 w kwalifikujących się pojazdach HW3 i pokryje koszty.

Poniższy scenariusz testowania ściany Wile E. Coyote pokazuje, że kampania modernizacji komputera HW3 może być nieunikniona w dalszej części sztucznie pomalowanej drogi.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 03 > Test zderzeniowy fałszywej ściany Modelu Y HW3 vs HW4 pokazuje, dlaczego Tesla chce zmodernizować starsze komputery FSD
Daniel Zlatev, 2025-03-29 (Update: 2025-03-30)