Niedawno Mark Rober który zmierzył Teslę działającą na Autopilocie z wielokrotnie nagradzanym Lexusem Lexusowi który wykorzystuje LiDAR, przedstawił rozwiązanie Tesli oparte wyłącznie na kamerze w niepochlebnym świetle.
Jego konfiguracja była jednak najwyraźniej tak pełna niespójności, że grono niezależnych testerów próbowało poddać Teslę podobnym scenariuszom, aby powtórzyć lub obalić wnioski.
W najnowszej odsłonie jednego z takich fałszywych testów drogowych Wile E. Coyote, Model Y z nowoczesnym zestawem Hardware 4.0 FSD został zestawiony ze starszym Modelem Y z edycją Hardware 3.0, która jest nadal znacznie bardziej rozpowszechniona na amerykańskich drogach publicznych.
Model Y z 2022 r. miał zestaw HW3 działający na najnowszej wersji oprogramowania FSD Tesli dla tego konkretnego zestawu kamer i komputera, podczas gdy Model Y z 2024 r. miał nowy zestaw HW4 lub AI4, jak nazywa go Tesla.
HW3 Model Y rzeczywiście nie przeszedł testu, ponieważ nie zobaczył ściany z namalowaną na niej fałszywą drogą i przejechał przez nią. Testerzy powtórzyli sekwencję dwa razy, kiedy sami musieli wcisnąć hamulce, i ostatni raz, kiedy po prostu pozwolili Modelowi Y z 2022 roku przebić się przez fałszywą ścianę na środku drogi w trybie FSD.
Model Y z 2024 r. z zestawem kamer HW4 o wysokiej rozdzielczości i nowszym komputerem FSD za każdym razem widział jednak fałszywą ścianę i automatycznie zatrzymywał Teslę, która pędziła w jej kierunku w trybie autonomicznej jazdy na długo przed przeszkodą. Podobny test przeprowadzono z Cybertruckiem, który również jest wyposażony w najnowszy zestaw HW4, a elektryczny pickup również nie uderzył w ścianę.
Tesla jest teraz u progu testowania swojego nienadzorowany tryb FSD który nie wymaga obecności kierowcy ani zwracania uwagi, rozpoczynając w czerwcu w Austin w Teksasie. Zespół ds. autonomicznej jazdy opublikował na stronie https://x.com/Tesla/status/1904677503702045043 że uzyskał niezbędne pozwolenie na testowanie programu pilotażowego, przedstawiając urzędników miejskich siedzących w Cybercab.
"Dziękujemy miastu Austin i Texas DOT za przyjęcie i wsparcie naszych wysiłków na rzecz odblokowania bezpiecznego i taniego transportu elektrycznego typu point-to-point" - powiedział zespół, wskazując, że czerwcowa premiera nienadzorowanego FSD jest już gotowa.
Tak jak Tesla nie zdołała jeszcze sprawić, by najnowsza wersja FSD działała na starszych pojazdach z zestawem HW3, tak też może nie być w stanie sprawić, by nienadzorowane FSD działało na nich w zadowalający sposób. W takim przypadku, obiecał Elon Musk, Tesla będzie zmodernizuje Komputery HW4 w kwalifikujących się pojazdach HW3 i pokryje koszty.
Poniższy scenariusz testowania ściany Wile E. Coyote pokazuje, że kampania modernizacji komputera HW3 może być nieunikniona w dalszej części sztucznie pomalowanej drogi.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Kyle Paul (X)