Notebookcheck Logo

Testowanie odnowionego roweru elektrycznego Lapierre E-Sensium 2.2 Upway

Firma zajmująca się sprzedażą wysyłkową używanych rowerów elektrycznych.

Rowery elektryczne stają się coraz bardziej popularne, ale ich ceny są często wysokie. Jako sklep internetowy z używanymi rowerami elektrycznymi, Upway chce zaoferować szeroką gamę już używanych rowerów w rozsądnych cenach. Roczna gwarancja ma zapewnić bezpieczeństwo. Zamówiliśmy Lapierre E-Sensium 2.2 i przetestowaliśmy zarówno sklep, jak i rower.
E-Mobility Renewable

Upway twierdzi, że jest wiodącym na świecie dostawcą rowerów elektrycznych i odnowionych rowerów elektrycznych. Firma oferuje na swojej stronie internetowej używane rowery elektryczne wszystkich marek. Wszystkie rowery są sprawdzane przez profesjonalnego mechanika zgodnie z planem konserwacji i są objęte roczną gwarancją na rower. Zamówiony rower jest wysyłany do domu w pudełku. Okres zwrotu wynosi 14 dni.

Zamówiliśmy używany Lapierre E-Sensium w sklepie internetowym i został nam dostarczony.

Sklep internetowy Upway - Szeroki wybór, ogromny asortyment

Upway wyznacza dwa cele na swojej stronie internetowej: Sprzedaż używanych rowerów elektrycznych powinna być zrównoważona. Z jednej strony, ponieważ istniejące pojazdy będą nadal używane, a z drugiej strony, ponieważ rower elektryczny może w wielu przypadkach zastąpić samochód. Ponadto dostawca zapewnia oszczędności w porównaniu z zakupem nowego roweru, więc nabywca e-roweru może zaoszczędzić.

W wyborze odpowiedniego roweru ma pomóc trzystopniowe narzędzie https://upway.de/pages/das-richtige-elektrofahrrad-wahlen na stronie internetowej. Najpierw wybiera się kategorię; do wyboru są rowery miejskie, trekkingowe, górskie, składane, szosowe, S-pedelec i cargo. Każda kategoria jest opatrzona krótkim wyjaśnieniem.

W kolejnym kroku należy podać rozmiar roweru, a następnie budżet, jaki można przeznaczyć na zakup. Następnie strona wyświetla odpowiednie wyniki wyszukiwania. W momencie testowania na Upway znajdowały się 1633 e-rowery, których ceny wahały się od 849 do 7 299 euro (~931 do 8000 USD). Zakres jest bardzo szeroki i rozciąga się od prostego roweru miejskiego do roweru towarowego Riese & Müller lub Specialized Turbo Levo S-Works.

Najstarszy e-rower na stronie pochodzi z 2014 roku, a więc ma już dziewięć lat, ale można też znaleźć rowery z 2023 roku. Przebieg jest równie zróżnicowany i waha się od 2 do 13 679 km. Zdecydowaliśmy się na Lapierre E-Sensium 2.2 z 2023 roku, który podobno przejechał poniżej 5 kilometrów (~ 3,1 mili).

Na stronie internetowej podana jest sugerowana cena detaliczna 2 799 euro, a za używany rower należy zapłacić 2 449 euro (~ 3068 USD i 2684 USD). Zniżka jest większa dla modeli z większym przebiegiem. Upway zwraca uwagę na zarysowania na ramie i komponentach w kategorii "Stan".

Na stronie internetowej istnieje również możliwość sprzedaży roweru przez firmy i osoby prywatne:

Zamówienie i dostawa - Długi czas oczekiwania, nienaganny stan

Po złożeniu zamówienia otrzymaliśmy potwierdzenie zamówienia, po czym przez kilka dni nic się nie działo. Upway obiecuje na stronie internetowej czas dostawy od dwóch do ośmiu dni. Niestety nie sprawdza się to w teście, ponieważ są problemy z wysyłką. Od zamówienia do faktycznej dostawy mija 18 dni. Również dlatego, że najwyraźniej wystąpił problem z transferem danych między sklepem a DHL, brakowało numeru domu.

Po kilku telefonach do DHL dostarczono - nawet jak na warunki rowerowe - bardzo duży karton, ale był on już dość mocno uszkodzony. Sam rower był jednak bardzo dobrze zapakowany i nie miał żadnych uszkodzeń transportowych. Rower jest w pełni zmontowany, nawet koła są na właściwym miejscu. Trzeba tylko obrócić kierownicę o 90 stopni, zamocować zacisk i zamontować pedały. Do tych etapów montażu dołączone są instrukcje i narzędzia. Jednak dostarczony klucz imbusowy miał niewłaściwy rozmiar.

Z odpowiednimi narzędziami montaż przebiega bardzo szybko. Z drugiej strony, nawet opony mają już prawidłowe ciśnienie powietrza, a biegi są ustawione prawidłowo. Ponadto Lapierre ma 18 biegów zamiast tylko 9, jak podano w specyfikacji. Jest to korzystne dla klienta, ale budzi wątpliwości przy wprowadzaniu danych. Rower ma tylko kasetę z 9 zębatkami na tylnym kole, ale przy korbie nadal jest przerzutka.

Oprócz roweru w pudełku nadal znajduje się oryginalna instrukcja obsługi roweru i napędu, a także ładowarka i pokrowiec przeciwdeszczowy na siodełko.

Ślady użytkowania na rowerze są minimalne, są tylko bardzo małe zadrapania na hakach i korbach. Na górnej rurze były pozostałości kleju. Poza tym rower wygląda na nowy, nawet opony wydają się nieużywane. Najprawdopodobniej rower był używany jako eksponat wystawowy. Niestety Upway nie podaje historii roweru.

Wyposażenie i optyka - Sportowy rower Lapierre o czystym wyglądzie

Lapierre E-Sensium 2.2 to rower fitness. Geometria ramy opiera się na geometrii roweru szosowego. Pozycja siedząca nie jest jednak tak sportowa ze względu na prostą kierownicę i dostosowany wspornik kierownicy. Mimo to siodełko jest uniesione nad kierownicą. Tylko E-Sensium 2.2 ma prostą kierownicę, od 3.2 Lapierre instaluje typową kierownicę roweru szosowego.

E-Sensium 2.2 jest dostępny wyłącznie w kolorze czerwonym, wariant damski w kolorze białym. Bardzo ładnie rozwiązano prowadzenie przewodów. Są one poprowadzone między wspornikiem kierownicy a główką sterową w ramie i wychodzą dopiero na krótko przed metą. Nawet przewód hydrauliczny do przedniego hamulca jest poprowadzony przez widelec, co zapewnia bardzo czysty wygląd.

Rama wykonana jest z aluminium, a widelec Lapierre opiera się na karbonie. Znajdują się w nim oczka, które ułatwiają mocowanie akcesoriów, takich jak sakwy. Za zmianę biegów odpowiada przerzutka Shimano. Lapierre opiera się na komponentach z raczej niedrogiej serii Sora. Tylna przerzutka zarządza 9 biegami na tylnym kole, a podwójna przednia przerzutka na korbie daje 18 stopni przełożeń.

Lapierre E-Sensium 2.2 zatrzymuje się za pomocą hydraulicznych, dwutłoczkowych hamulców tarczowych Tektro. Z przodu i z tyłu znajdują się standardowe w tej klasie tarcze o średnicy 160 milimetrów (~ 6 cali). Szerokość chwytu długich klamek hamulcowych jest regulowana.

Wyposażenie
System przerzutek , Shimano Sora 2x9
Hamulce hydrauliczny hamulec tarczowy, Tektro HD-R280, 160/160 mm
Akumulator 250 Wh
Moc silnika 250 W
Maks. Moment obrotowy 40 Nm
Masa całkowita (z pedałami) 14,8 kg

Silnik w tylnej piaście firmy Mahle zapewnia wsparcie elektryczne. X35+ jest kompaktowy i prawie niewidoczny za tarczą hamulcową i zestawem zębatek. Silnik zapewnia maksymalny moment obrotowy 40 Nm. Akumulator 250 Wh jest zintegrowany z dolną rurą i nie można go wyjąć. Jest ładowany przez gniazdo w ramie nad suportem.

E-Sensium 2.2 nie ma wyświetlacza ani jednostki sterującej na kierownicy. Różne tryby pracy silnika można wybierać za pomocą przycisku na górnej rurze. Kilkukrotne naciśnięcie zmienia tryby, a pierścień LED pokazuje aktualny tryb w różnych kolorach. Więcej informacji, takich jak prędkość lub przebyty dystans, jest wyświetlanych na sparowanym smartfonie. Obsługa jest jednak możliwa również bez smartfona.

Inteligentne funkcje - napęd Mahle z połączeniem z aplikacją

Napęd Mahle oferuje połączenie z aplikacją za pośrednictwem aplikacji "My SmartBike", która jest dostępna na następujące urządzenia Android i iOS. Aby nawiązać połączenie, rower musi zostać przełączony w tryb parowania. Po połączeniu roweru i smartfona urządzenia automatycznie odnajdują się nawzajem, gdy znajdują się w pobliżu.

Aplikacja może być używana do przeglądania danych z silnika, akumulatora i jednostki sterującej, a w Lapierre potwierdza również niski przebieg. Ponadto oprogramowanie pokazuje poziom naładowania akumulatora w procentach i obliczony zasięg. Wyświetlane jest również wykorzystanie odpowiednich trybów wydajności w ukończonych kilometrach.

Ponadto oprogramowanie może rejestrować podróże i - jeśli odpowiednie akcesoria są podłączone przez Bluetooth - dodawać wartości fitness, takie jak tętno. Możliwe jest również połączenie urządzenia z kontem Strava.

Aplikacja może być również używana do dostosowywania trybów wydajności i wyświetlania lokalizacji ostatniego połączenia. Sam rower nie ma jednak połączenia satelitarnego, więc śledzenie niezależnie od smartfona nie jest możliwe. Aktualizacje systemu można również instalować na rowerze lub komponentach za pośrednictwem aplikacji.

W drodze - Lapierre E-Sensium do dojazdów do pracy i fitnessu

Doskonałe zachowanie Lapierre E-Sensium 2.2 podczas toczenia jest imponujące. Opony szosowe Continental Ultra Sport toczą się łatwo i niemal bezgłośnie. Rower zachęca do szybkiego tempa i nie ma znaczenia, który poziom wspomagania zostanie wybrany. Napęd wspomaga się raczej delikatnie i występuje zauważalna przerwa przed włączeniem zasilania elektrycznego podczas uruchamiania.

Jednak Mahle dobrze poradził sobie z przejściem po osiągnięciu prędkości 25 km/h (~16 mph). Koniec wspomagania jest ledwo zauważalny, nie ma nagłego oporu, nie ma szarpnięć. Rower elektryczny dobrze jeździ bez wspomagania, w czym pomaga niska waga. Podczas ruszania lub na pochyłościach silnik pcha się dalej. Szczególnie przyjemne jest to, że jest ledwo słyszalny. Ponadto napęd nie pcha, gdy przestajesz pedałować.

Biegi i hamulce działają niezawodnie, bez możliwości ustawienia jakichkolwiek szczególnych atrakcji. Pozycja siedząca jest sportowa, komfort nie jest mocną stroną E-Sensium 2.2, pomimo karbonowego widelca. Wyboje, ale także krawędzie asfaltu są przekazywane kierowcy dość niefiltrowane. Rower jest przeznaczony na drogi utwardzone, ale krótkie przejazdy po drogach szutrowych również nie stanowią przeszkody. Niestety rama oferuje niewiele miejsca na tylne koło, nie ma miejsca na błotnik.

Praca silnika nie budzi zastrzeżeń. Miło byłoby mieć mały wyświetlacz do podstawowych informacji podczas jazdy, takich jak prędkość czy przejechane kilometry. Jeśli chcesz uzyskać takie informacje, musisz przymocować smartfon do kierownicy.

Wykonanie roweru jest przyjemne, podczas jazdy nie słychać żadnych odgłosów. Wszystkie komponenty działają płynnie, tylko spust zmiany biegów mógłby mieć wyraźniejsze punkty nacisku. Rama przekonuje wysoką sztywnością, ale powinna oferować nieco większy komfort w codziennym użytkowaniu.

Charakter roweru jest konsekwentnie sportowy. Nadaje się do dojazdów do pracy - nawet jeśli brakuje tu oświetlenia i osłon przeciwbryzgowych - a także do zwinnego okrążenia po pracy lub sesji treningowej. Jest jednak zbyt niewygodny na długie wycieczki, a aerodynamika nie jest odpowiednia na wycieczki z przyjaciółmi na rowerach szosowych.

Wniosek - jak nowy, sportowy Lapierre w ekonomicznej cenie

W teście: Lapierre E-Sensium 2.2. rower testowy dostarczony przez Upway
W teście: Lapierre E-Sensium 2.2. rower testowy dostarczony przez Upway

Upway chce zainteresować e-rowerami więcej osób, co powinno się udać przy niższych cenach dzięki rowerom używanym. W przypadku testowanego Lapierre E-Sensium 2.2 kalkulacja działa. Ślady użytkowania to minimalne rysy na lakierze. Rower jest w pełni złożony i gotowy do jazdy. Przy rabacie w wysokości 350 euro (~384 USD) w porównaniu do nowej ceny lub RRP, oszczędności są stosunkowo niewielkie, ale testowany rower jest również tak dobry jak nowy, przebieg wynosi 3 kilometry (1,9 mili), rower pochodzi z 2023 roku.

Przy odpowiednio wyższym przebiegu ceny spadają lub różnica wzrasta w porównaniu z sugerowaną ceną detaliczną. W tym celu rowery lub komponenty zostały również bardziej obciążone. W każdym razie możesz być pewien, że Upway oferuje roczną gwarancję, bez względu na wiek roweru.

Lapierre E-Sensium 2.2, który zamówiliśmy, przekonuje sportowym charakterem i dobrymi właściwościami toczenia.

Rower jest przyjemny w prowadzeniu, niezależnie od tego, czy silnik jest włączony, czy pozostaje wyłączony.

Dzięki niskiej wadze E-Sensium 2.2 nadaje się zarówno do łatwych dojazdów do pracy, jak i jako maszyna fitness w czasie wolnym.

Cena i dostępność

Lapierre oferuje E-Sensium 2.2 w czterech różnych rozmiarach. Sugerowana cena detaliczna wynosi 2 799 euro (~ 3068 USD). Rower nie jest sprzedawany bezpośrednio przez producenta, a jedynie za pośrednictwem wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych. W Upway e-Sensium 2.2 jest również dostępny w momencie pisania tego tekstu.

Transparency

The selection of devices to be reviewed is made by our editorial team. The test sample was provided to the author as a loan by the manufacturer or retailer for the purpose of this review. The lender had no influence on this review, nor did the manufacturer receive a copy of this review before publication. There was no obligation to publish this review. We never accept compensation or payment in return for our reviews. As an independent media company, Notebookcheck is not subjected to the authority of manufacturers, retailers or publishers.

This is how Notebookcheck is testing

Every year, Notebookcheck independently reviews hundreds of laptops and smartphones using standardized procedures to ensure that all results are comparable. We have continuously developed our test methods for around 20 years and set industry standards in the process. In our test labs, high-quality measuring equipment is utilized by experienced technicians and editors. These tests involve a multi-stage validation process. Our complex rating system is based on hundreds of well-founded measurements and benchmarks, which maintains objectivity. Further information on our test methods can be found here.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Testowanie odnowionego roweru elektrycznego Lapierre E-Sensium 2.2 Upway
Benedikt Winkel, 2023-06-18 (Update: 2023-06-18)