Notebookcheck Logo

Testy Tesli Model S Plaid na torze Nürburgring ujawniły poważną wadę pojazdu elektrycznego, która prawdopodobnie dotyczy wielu innych pojazdów elektrycznych

Wygląda na to, że Tesla Model S Plaid, zgodnie z oczekiwaniami, wymaga znacznych modyfikacji, zanim będzie gotowy do jazdy po torze. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Wygląda na to, że Tesla Model S Plaid, zgodnie z oczekiwaniami, wymaga znacznych modyfikacji, zanim będzie gotowy do jazdy po torze. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Zawodowy kierowca Misha Charoudin przetestował Teslę Model S Plain na torze Nürburgring i stwierdził, że samochód nie spełnia jego oczekiwań. Charoudin nazwał sportowy samochód Tesli "niebezpiecznie szybkim i niestabilnym" ze względu na jego niesamowitą moc w połączeniu z mniej niż odpowiednim zawieszeniem i układem hamulcowym. Sama natura układu napędowego pojazdu elektrycznego oznacza, że ta krytyka może mieć zastosowanie do wielu wyczynowych pojazdów elektrycznych dostępnych obecnie na rynku.
E-Mobility Review Snippet

Recenzja Mishy Charoudina Tesla Model S Plaid https://www.youtube.com/watch?v=1MF7hbyko2A na torze Nürburgring zwróciła uwagę na pewne niepokojące kwestie związane z flagowym pojazdem wyczynowym Tesli. Problemy z osiągami, o których mowa, choć bardzo wyraźne w przypadku Modelu S, są prawdopodobnie wszechobecne na całym rynku pojazdów elektrycznych.

Charoudin wyraża obawy dotyczące stabilności i prowadzenia pojazdu, zwłaszcza podczas przyspieszania, twierdząc, że pojazd zachowywał się nieprzewidywalnie i niebezpiecznie podczas gwałtownego przyspieszania. Pojazd nie tylko ma trudności z przyspieszaniem i pokonywaniem zakrętów w sposób pewny i przewidywalny, dzięki miękkiemu zawieszeniu, które nadmiernie rozjaśnia układ kierowniczy, ale także hamulce fabryczne są niewskazane w warunkach torowych poza okrążeniem testowym lub dwoma.

Skargi nie kończą się jednak na osprzęcie podwozia pojazdu, a niesławne jarzmo Tesli jest niewygodne i zbyt szerokie, aby bezpiecznie sterować. Zauważył również, że fotele, choć wygodne, nie są dokładnie tym, czego chciałbyś na torze.

Chociaż te kwestie są z pewnością istotne dla każdego właściciela Modelu S Plaid, warto zauważyć, że są one najbardziej niepokojące dla tych, którzy chcą spędzić długie dni na torze z Modelem S Plaid, a także dla właścicieli wielu pojazdów elektrycznych premium w tym momencie. Pojazdy elektryczne są notorycznie cięższe niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi - nawet Nissan Leaf waży od 3516 do 3934 funtów, czyli około 1000 funtów więcej niż Honda Civic - co oznacza, że nieuchronnie będą trudniejsze do zatrzymania i będą wymagały większej przyczepności do kierowania przy dużych prędkościach, biorąc pod uwagę zorientowane na drogę zawieszenie i hamulce w większości pojazdów elektrycznych.

Chociaż prawdą jest, że każdy, kto chce zabrać samochód na tor przez dłuższy czas, powinien przyjrzeć się nieoryginalnym hamulcom i zawieszeniu, argument za tym jest jeszcze silniejszy dla właścicieli pojazdów elektrycznych, zwłaszcza biorąc pod uwagę łatwo dostępną moc silnika elektrycznego.

Charoudin ma nadzieję, że pakiet Tesla Model S Plaid Track Packageze zmodernizowanym układem hamulcowym, kołami i oponami poprawi osiągi na torze, ale pakiet Track Package w szczególności nie dotyczy elementów zawieszenia pojazdu ani układu kierowniczego.

Kup uniwersalny samochodowy uchwyt na telefon komórkowy FBB 3 w 1 z długim ramieniem na przednią szybę, deskę rozdzielczą i otwór wentylacyjny na Amazon.

Źródło(a)

Misha Charoudin na YouTube, Recurrent, InsideEVs

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 05 > Testy Tesli Model S Plaid na torze Nürburgring ujawniły poważną wadę pojazdu elektrycznego, która prawdopodobnie dotyczy wielu innych pojazdów elektrycznych
Julian van der Merwe, 2023-05-31 (Update: 2024-08-15)