The Last of Us Part 1 v1.0.1.6 Patch wdrożony w celu rozwiązania problemów z wydajnością na PC
Naughty Dog opóźniło Premierę The Last of Us Part 1 na PC, by lepiej zoptymalizować grę. Była to w końcu pierwsza tego typu gra wydana na PC. Niestety, jej premiera była niczym innym jak katastrofą ze względu na śmiesznie słabą wydajność nawet na najlepszych maszynach. Naughty Dog udostępniło hotfix na wspomniane problemy za pośrednictwem The Last of Us Part I v1.0.1.6 Patch. Jego changelog jest następujący:
- Zmniejszono rozmiar pamięci podręcznej PSO, aby zmniejszyć zapotrzebowanie na pamięć i zminimalizować awarie typu Out of Memory
- Dodano dodatkową diagnostykę dla celów śledzenia przez deweloperów
- Zwiększono pamięć na strumieniowanie animacji, aby poprawić wydajność podczas rozgrywki i filmów
- Naprawiono błąd przy uruchamianiu związany z plikiem zapisu gry
Niezależnie od tego, czy łatka rozwiąże listę problemów, z którymi borykała się gra z którymi borykają się gracze The Last of Us Part I, dopiero się okaże. W chwili obecnej słoniem w pokoju jest obrzydliwie długi czas kompilacji shaderów, który rzuca na kolana nawet najlepsze procesory. Do tego dochodzą liczne glitche w grze ( )wydaje się, że mamy do czynienia z wyciekiem pamięci. Gracze ze starszym sprzętem również nie są w stanie uruchomić gry, pomimo spełnienia jej i tak już wysokich wymagań.
Nie dziwi więc fakt, że The Last of Us Part 1 w recenzjach na Steamie https://store.steampowered.com/app/1888930/The_Last_of_Us_Part_I/są dość słabe. Sytuacja raczej nie ulegnie zmianie w najbliższym czasie, ponieważ Naughty Dog może potrzebować wielu łatek, aby wyeliminować wszystkie błędy w grze. Co więcej, gra nie jest jeszcze zbyt długa i kolejne błędy mogą się pojawić, gdy gracze zrobią wystarczający postęp w fabule.