The Witcher 3: Wild Hunt next-gen remake obsługuje DLSS, FSR, cross-platformowe save'y i dodaje nowy tryb Ultra+ dla graczy PC
CD Projekt Red potwierdził niecierpliwie wyczekiwaną aktualizację next-genową dla The Witcher 3: Wild Hunt będzie dostępna do pobrania 14 grudnia. Więcej szczegółów na temat tego, co aktualizacja ma w zanadrzu dla graczy, zostało teraz ujawnione za pośrednictwem strumienia na żywo na oficjalnym kanale Twitch firmy https://www.twitch.tv/videos/1660771533. W grze pojawiło się mnóstwo zmian związanych z poszczególnymi platformami, z których najważniejsza to wsparcie dla technologii AI upscaling, takich jak DLSS firmy Nvidia i FSR 2.0 firmy AMD
Gracze PC otrzymają zupełnie nowy tryb fotograficzny, aby uchwycić oszałamiającą oprawę wizualną gry. Na stronie Witcher 3: Wild Hunt dodaje również wsparcie dla raytracingu w czasie rzeczywistym oraz tryb Ultra+ dla osób posiadających naprawdę wysokiej klasy sprzęt, aby doświadczyć pełnej gamy wizualnej oferowanej przez grę. Gracze często skarżyli się na nierówne kąty widzenia kamery podczas jazdy konnej. Zostało to już rozwiązane, a gra pozwala graczom przełączać się pomiędzy dwoma trybami, z których jeden skupia się bardziej na Geralcie, a drugi daje szersze pole widzenia
Posiadacze konsol Xbox Series S|X otrzymują wsparcie FSR 2.0 oraz dwa nowe tryby rozgrywki - wydajności (60 FPS) i jakości (30 FPS). Konsole Xbox Series X i PlayStation 5 otrzymują globalną iluminację, ambient occlusion i raytracing w czasie rzeczywistym. Next-genowy remake Witcher 3: Wild Hunt korzysta również z haptycznego sprzężenia zwrotnego i adaptacyjnych spustów DualSense 5. Możliwe jest także przenoszenie plików zapisu pomiędzy platformami (PC/PS5/Xbox) za pomocą połączonego konta GOG
Jeśli chodzi o samą rozgrywkę, CD Projekt Red ma mnóstwo uaktualnień. Rzucanie zaklęć za pomocą kontrolera wymaga teraz wciśnięcia dwóch przycisków zamiast jednego. Mapa gry pozwala teraz graczom filtrować punkty orientacyjne w oparciu o zadania, skarby i tym podobne. Poprawki wizualne obejmują nowe tekstury trawy, liści, bruku i chmur dymu. Jest też mnóstwo drobnych usprawnień QoL, takich jak możliwość zmiany ustawienia funkcji sprintu, pauzy podczas cutscenek czy możliwość zmiany rozmiaru napisów