Thermal Master NV300 Max - praktyczna recenzja: Urzekająca samochodowa kamera noktowizyjna
Termowizja pokazuje, że na drodze jest znacznie więcej niż na pierwszy rzut oka.
Thermal Master NV300 Max to wytrzymała, montowana na dachu kamera samochodowa ze zintegrowaną technologią termowizyjną. Chociaż obrazowanie termowizyjne jest imponujące, ta kamera ma znacznie więcej do zaoferowania.Stephen Pereyra, 👁 Enrico Frahn (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Published 🇺🇸 🇫🇷 ...
Werdykt - Wyjątkowo unikalny z mieszaną wydajnością
Thermal Master NV300 Max to fantastyczny kawałek inżynierii, ale mógłby skorzystać z kilku zmian w jakości życia. Pomysł zamontowania kamery na dachu pojazdu jest idealny dla lepszych kątów widzenia, ale konieczność poprowadzenia kabla pod przednią szybą lub w inny sposób wymaga poziomu wiedzy, który może być ograniczający dla niektórych użytkowników. Co więcej, brak możliwości zdjęcia kamery, gdy nie jest używana, rodzi obawy o kradzież.
Dodatkowo, kwestie związane z fałszywym wykrywaniem i mgłą kwestionują skuteczność obrazowania termicznego. Jednak wyjątkowość technologii NV300 Max i skuteczność kamery światła widzialnego sprawiają, że jest to świetna tradycyjna kamera samochodowa i może być przedmiotem zazdrości entuzjastów części z rynku wtórnego.
Za
Przeciw
Cena i dostępność
Thermal Master NV300 jest obecnie dostępny w przedsprzedaży na Kickstarter, zaczynając od 499 USD z wczesnymi cenami dla ptaków. Urządzenie jest wysyłane na cały świat, a jego dostępność szacuje się na styczeń 2025 roku. Aby uzyskać więcej informacji na temat funkcji i aktualizacji cen, prosimy odwiedzić oficjalną stronę Kickstarter dla Thermal Master NV300 Max.
Specyfikacje techniczne
Specyfikacja | |
---|---|
Wyświetlacz | 2340 x 1080 6,4" OLED |
Kamery | Podczerwień, światło widzialne |
Wodoodporność | IP69K |
Łączność | Wifi, Bluetooth |
Obsługiwane pojazdy | SUV, samochód, ciężarówka, autobus, kamper |
Dodatkowe funkcje | Automatyczne nagrywanie, asystent głosowy, wykrywanie kolizji, OBD |
Cena | Sugerowana cena detaliczna 799 USD |
Dostępność | Kickstarter |
Rozpakowanie i wstępna konfiguracja
Rozpakowywanie Thermal Master NV300 Max jest eleganckie i proste. Wszystko, co potrzebne do zainstalowania kamery znajduje się w zgrabnym, rozkładanym pudełku. Na górze znajduje się główny moduł kamery i wyświetlacz. Pod spodem znajdują się wszystkie kable i akcesoria montażowe potrzebne do instalacji. Proces ten wymaga również demontażu kamery samochodowej, aby poprowadzić przewód sygnałowy do kamery.
Akcesoria
NV300 Max wykorzystuje 6,4-calowy wyświetlacz OLED do wyświetlania obrazu z kamery samochodowej. Wyświetlacz przypomina standardowy smartfon i posiada przycisk zasilania, gniazdo kart microSD, głośnik, port USB-C oraz obudowę wykonaną z aluminium i szkła. Z tyłu znajduje się logo Thermal Master, a tył jest magnetyczny, aby ułatwić przymocowanie do dostarczonego uchwytu samochodowego
Instalacja
Instalacja jest najbardziej intensywną częścią konfiguracji tej kamery samochodowej. Aby zainstalować kamerę, użytkownicy muszą umieścić ją na dachu pojazdu i poprowadzić przewód sygnałowy do wnętrza. Dla użytkowników potrzebujących pomocy w tym procesie, strona Kickstarter dla NV300 Max zawiera film pokazujący, jak poprowadzić przewód pod przednią szybą i nad deską rozdzielczą. Film sprawia, że koncepcja wydaje się dość prosta i twierdzi, że zajmuje to pięć minut, ale w praktyce może to być trudniejsze.
W tym przypadku poprowadzenie przewodu pod przednią szybą nie zadziałałoby, a pomysł posiadania przewodów na desce rozdzielczej pojazdu jest raczej nieatrakcyjny. Zamiast tego przewód jest prowadzony przez wnękę silnika, za zaporą ogniową i pod konsolą wewnętrzną po stronie pasażera Jeepa Compassa. Instrukcje mówią, aby poprowadzić przewód przez stronę kierowcy, ale zdecydowano się tego nie robić, aby zapobiec utrudnianiu pracy kierowcy przez luźne przewody. Co więcej, od strony pasażera znajduje się więcej niż wystarczająca ilość przewodów.
Przewód zasilający kamerę łączy się z rozdzielaczem, który doprowadza zasilanie z dodatkowego gniazda zasilania do kamery i wyświetlacza. Na szczęście zasilacz zapewnia również porty USB typu A, więc użytkownicy nie muszą całkowicie rezygnować z gniazdka. Nadmiar przewodu jest ukryty w tym przypadku, ale dla użytkowników instalujących system zgodnie z filmem, byłoby mnóstwo dodatkowego przewodu po prostu siedzącego na desce rozdzielczej pojazdu. Wreszcie, użytkownicy muszą zainstalować czujnik OBD, aby w pełni wykorzystać jego dodatkową funkcjonalność.
Cechy
Główną cechą NV300 jest kamera termowizyjna IR, a jej działanie jest zaskakująco szybkie i responsywne. Po uruchomieniu samochodu wyświetlacz natychmiast się włącza i rozpoczyna uruchamianie kamery. Początkowo pierwszym wyświetlanym ekranem jest obraz termowizyjny, który jest rzeczywiście termiczny, ale wygląda na powiększony. W przeciwieństwie do większości kamer samochodowych, które mają szerokokątny obiektyw, kamera termowizyjna jest zablokowana w powiększonym widoku z dość wąskim polem widzenia.
Jazda pojazdem ujawnia, że wykrywa ona sygnatury cieplne znajdujące się dalej, aby dać kierowcom więcej czasu na reakcję w przypadku wykrycia czegoś na drodze. Thermal Master twierdzi, że przekłada się to na odległość widzenia w nocy wynoszącą 300 m lub 328 jardów. Niestety, pomimo zapewnień, że kamera termowizyjna poradzi sobie w każdych warunkach pogodowych, mgła okazała się wyzwaniem, powodując, że kamera wydawała się rozmyta i niedokładnie wykrywała sygnatury termiczne.
Standardowa kamera zapewnia znacznie lepszy widok otaczającego obszaru. Ponadto wszystkie funkcje wykrywania, takie jak unikanie kolizji i identyfikacja obiektów, są nadal włączone. Jednak funkcja wykrywania dźwiękowego jest chybiona i ma tendencję do niewypału. Po wyciszeniu tej funkcji doświadczenie jest znacznie przyjemniejsze. Dołączenie danych OBS jest mile widzianym bonusem, zapewniając dane podróży dotyczące prędkości, obrotów i przyspieszenia.
Należy również zauważyć, że przykładowe zdjęcia ze standardowej kamery to zrzuty ekranu z nagrania wideo. Ręczne zdjęcia generują obraz niskiej jakości, który jest mocno rozpikselowany.
Kolejną interesującą funkcją NV300 Max jest tak zwany tryb fuzji, który nakłada na siebie obraz z kamery światła widzialnego i kamery termowizyjnej. Chociaż funkcja ta pomaga zapewnić dodatkowe szczegóły w termowizji, użytkownicy tracą korzyści z posiadania szerokokątnego obiektywu, który wydaje się zbyt ograniczający do ogólnego użytku. Tryb podzielonego ekranu NV300 często lepiej nadaje się do dostarczania wyraźniejszych informacji wizualnych z obu kamer.
NV300 Max ma mnóstwo dodatkowych funkcji, które obejmują:
- Wodoodporność IP69K
- Sterowanie głosowe
- Funkcjonalność aplikacji
Chociaż aplikacja i sterowanie głosowe są przyjemne, prawdopodobnie spowodują więcej frustracji niż są warte. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do wszystkich funkcji kamery za pomocą serii prostych przeciągnięć na wyświetlaczu, co sprawia, że polecenia głosowe są w dużej mierze niewygodne i kłopotliwe do wykonania, zwłaszcza biorąc pod uwagę poziom hałasu wewnątrz pojazdu. Niestety, aplikacja nie mogła połączyć się z urządzeniem pomimo korzystania z kilku różnych urządzeń, aby spróbować ją uruchomić. Żadna z tych funkcji nie była jednak kluczowa ani pominięta w recenzji.
Transparency
The selection of devices to be reviewed is made by our editorial team. The test sample was given to the author by the manufacturer free of charge for the purposes of review. There was no third-party influence on this review, nor did the manufacturer receive a copy of this review before publication. There was no obligation to publish this review. We never accept compensation or payment in return for our reviews. As an independent media company, Notebookcheck is not subjected to the authority of manufacturers, retailers or publishers.