Notebookcheck Logo

CheckMag | Toyota Motors i jej podróż z Linuksem

Toyota przeszła na Linuksa w 2011 roku (źródło obrazu: AI generated)
Toyota przeszła na Linuksa w 2011 roku (źródło obrazu: AI generated)
Rozmawiałem z Brianem R Lyonsem z TMNA Toyota Motor Corp North America na temat implementacji Linuksa w systemach informacyjno-rozrywkowych Toyoty i Lexusa. Automotive Grade Linux (AGL) to wersja Linuksa używana przez kilku producentów samochodów.
E-Mobility Linux / Unix Opinion / Kommentar Open Source

Wszystkie pojazdy Toyoty i Lexusa będą korzystać z Automotive Grade Linux (AGL) dla systemu informacyjno-rozrywkowego. Ma to kluczowe znaczenie dla Toyota Motor Corp, ponieważ według pana Lyonsa:

Jako lider technologiczny, Toyota zdała sobie sprawę, że przyjęcie metodologii rozwoju open source jest najlepszym sposobem na dotrzymanie kroku szybkiemu tempu nowych technologii".

Toyota, podobnie jak inne firmy motoryzacyjne, uznała, że przejście na system operacyjny oparty na Linuksie może być tańsze i szybsze, jeśli chodzi o aktualizacje i uaktualnienia, w porównaniu do korzystania z zastrzeżonego oprogramowania.

Wreszcie Linux w pojeździe. Używam Linux codziennie na moim komputerze; co za świetny sposób na rozszerzenie zastosowania tego niesamowitego oprogramowania na zupełnie inną branżę. Większość konsumentów nie będzie wiedziała, jakie oprogramowanie działa pod spodem i najprawdopodobniej nie będzie ich to obchodziło.

Zaciekawiło mnie, gdy Toyota zdecydowała się użyć Automotive Grade Linux (AGL). Według Pana Lyonsa, sięga to 2011 roku.

W 2011 r, Toyota dołączyła do Linux Foundation i rozpoczęła dyskusje na temat oprogramowania IVI (In-Vehicle Infotainment) z innymi producentami samochodów i firmami programistycznymi. W rezultacie, w 2012 roku w ramach Linux Foundation powstała grupa robocza Automotive Grade Linux.

To, co Toyota zrobiła na początku w grupie AGL, to przyjęcie podejścia "najpierw kod", jak zwykle w domenach open source, a następnie rozpoczęcie rozmowy na temat początkowego kierunku poprzez określenie specyfikacji wymagań, które zostały omówione między producentami OEM samochodów, firmami IVI Tier-1, firmami programistycznymi i tak dalej. Toyota zdawała sobie sprawę, że współdzielenie kodu oprogramowania przez firmy Tier1 będzie niezbędne już w momencie dołączenia do Linux Foundation. Wynikało to z faktu, że koszt utrzymania tak ogromnego oprogramowania był bardzo kosztowny i nie był już różnicowany przez firmy Tier1.

Toyota i jej dostawcy Tier1 chcieli dodać więcej zasobów, nowych funkcji i nowych doświadczeń użytkowników, zamiast samodzielnie utrzymywać konwencjonalny kod. AGL pozwala producentom wybrać pakiet lub warstwę, w której chcą dokonać zakupu, a następnie pobrać oprogramowanie, które jest odpowiednie dla ich potrzeb. Dzięki temu mogą oni współtworzyć i rozwijać nowe oprogramowanie do wykorzystania w przyszłości.

Jest to ogromna rzecz, ponieważ firmy motoryzacyjne zaczęły współpracować ze sobą w celu zacieśnienia współpracy. Wiele firm przyjęło to rozwiązanie po tym, jak okazało się, że oprogramowanie własnościowe jest drogie. Obecnie AGL jest używany we wszystkich pojazdach Toyoty i Lexusa i jest używany na wszystkich rynkach, na których sprzedawane są pojazdy.

Jako ktoś, kto był sprzedawcą w salonie Lexusa, jest to ogromny krok naprzód. Ja i inni sprzedawcy mieliśmy wielu klientów, którzy wracali, aby porozmawiać ze specjalistą ds. technologii, aby dowiedzieć się o pełnych możliwościach swojego systemu informacyjno-rozrywkowego systemu informacyjno-rozrywkowego. Wiele nowszych systemów informacyjno-rozrywkowych jest niezwykle skomplikowanych i ma wiele funkcji.

Postrzegam to jako ogromny krok naprzód dla społeczności i użytkowników Linuksa. System operacyjny, którego używamy na co dzień, jest wprowadzany do użytku tuż przed nami, choć w zmodyfikowanej formie, ale mimo to istnieje. W przeszłości każdy producent miał tendencję do rozwijania i używania własnego, zastrzeżonego oprogramowania. Wiązało się to z dodatkowymi kosztami, złożonością i trudnościami, ponieważ architekci systemów oprogramowania i inżynierowie musieli zasadniczo zaczynać od nowa za każdym razem, gdy szli do pracy lub współpracowali z nowym producentem.

Źródło(a)

Własny

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 08 > Toyota Motors i jej podróż z Linuksem
Malcolm Dean, 2024-08- 2 (Update: 2024-08- 2)