Toyota bZ4X https://newsroom.toyota.eu/toyota-updates-the-battery-electric-bz4x-for-faster-charging-more-power-and-longer-range/ będzie wkrótce dostępna z dwoma akumulatorami do wyboru. To rozszerzenie oferty jest częścią szerszego odświeżenia elektrycznego pojazdu akumulatorowego, który wprowadzony na rynek w 2022 roku. Obecnie podstawowy model bZ4X Pure FWD ma akumulator o pojemności 71,4 kWh (150 kW) i szacowany zasięg WLTP wynoszący 271 mil (~ 436 km).
Teraz klienci będą mogli wybierać między akumulatorami o pojemności 57,7 kWh i 73,1 kWh. Mniejszy akumulator będzie dostępny wyłącznie w modelu z napędem na przednie koła (FWD), który będzie oferował 167 DIN KM (123 kW). Wersja FWD z akumulatorem 73,1 kWh zapewnia 224 DIN KM (165 kW), podczas gdy wariant AWD ma 343 DIN KM (252 kW). Ta maksymalna moc jest po części zasługą optymalizacji systemu eAxle, który wykorzystuje teraz półprzewodniki z węglika krzemu (SIC). Toyota oszacowała, że maksymalny zasięg WLTP wyniesie 356 mil (~573 km).
Zdolność holowania modelu AWD również podwoiła się do 1500 kg, a wersja wysokiej klasy będzie wyposażona w ładowarkę pokładową o mocy 22 kW AC. Nowa Toyota bZ4X będzie również standardowo wyposażona w funkcję wstępnego kondycjonowania akumulatora, która powinna zwiększyć wydajność ładowania. Wprowadzono zmiany w wyglądzie zewnętrznym EV, odświeżono wnętrze i wprowadzono nową funkcję nawigacji BEV, która kieruje kierowcą, biorąc pod uwagę pozostały zasięg i stację ładowania na trasie.
Odświeżona Toyota bZ4X pojawi się w Europie pod koniec 2025 roku. Nie jest jasne, w jaki sposób te zmiany, w tym wprowadzenie opcji o mniejszej pojemności akumulatora, wpłyną na cenę tego elektrycznego SUV-a średniej wielkości. Toyota zaprezentowała również niedawno nowe elektryczne coupe-SUV C-HR+ na baterie na rynek europejski.