Toyota i Honda przygotowują się do wprowadzenia prawdziwych samochodów elektrycznych, aby dorównać Tesli pod względem kosztów produkcji i wydajności
Po stosunkowo późnym wejściu na rynek pojazdów elektrycznych, zarówno Toyota, jak i Honda planują zintensyfikować swoje strategie transformacji, aby stać się głównymi graczami na rynku samochodów elektrycznych, którzy mogą rywalizować z Teslą. W przypadku Toyoty oznacza to opracowanie od podstaw zupełnie nowej platformy EV, która pozwoli jej drastycznie obniżyć koszty produkcji i zwiększyć osiągi i wydajność pojazdów elektrycznych, aby dorównać Tesli. Obecnie Tesla zarabia osiem razy więcej niż Toyota na jednym pojeździe i planuje drastycznie obniżyć koszty produkcji zarówno swojego istniejącego Modelu 3oraz nadchodzącego masowego Modelu 2
Według źródeł Reutersa, Toyota organizuje spotkanie z głównymi dostawcami, aby poinformować ich o nowej 3-letniej strategii EV, która będzie trwała do 2026 roku. Stawką jest obecna platforma pojazdów elektrycznych e-TNGA, która została stworzona jako myśl przewodnia, aby obecne linie produkcyjne pojazdów z silnikami spalinowymi i hybrydowymi mogły produkować również sporadyczne samochody elektryczne, czego wynikiem są modele takie jak Toyota bZ4X lub Lexus RZ. Niektóre z modeli, które Toyota planowała wypuścić na rynek, gdy w zeszłym roku ogłosiła połowiczną strategię EV, mogą zostać całkowicie odrzucone, podczas gdy "grupa robocza pod kierownictwem byłego szefa ds. konkurencji Shigeki Terashi poszukuje możliwości poprawy wydajności kosztowej i technologii" nowych samochodów elektrycznych, które będzie budować
W celu osiągnięcia redukcji kosztów EV jednocześnie z poprawą wydajności, Toyota może planować zupełnie nową platformę, która zostanie opracowana od podstaw jako czysto elektryczna gra z myślą o wielkim EV pivot. Toyota jest podobno sondowanie niektórych z jej głównych dostawców do przyjęcia ich najnowocześniejszych badań technologii pojazdów elektrycznych. Planuje wykorzystać nowy falownik z węglika krzemu firmy Denso oraz wydajny układ napędowy eAxle firmy Aisin, a także wspólnie opracowany system zarządzania termicznego
Na luty zaplanowano specjalne spotkanie z dostawcami Toyoty, po którym Toyota może upublicznić swój kompletny pivot EV i poświęcić więcej szczegółów na temat przyszłych modeli. Oszczędności w kosztach produkcji i technologie zwiększające wydajność mogą jednak ujawnić się już w następcy Toyoty bZ4X lub Lexusa RZ, twierdzi raport
Inny duży japoński holding - Honda - ogłosił niedawno strategię transformacji EV o wartości 40 mld USD w tym nowy i agresywny projekt platformy e:N2 EVale planuje podciąć Teslę na budżetowym rynku poniżej 30.000 dolarów gdzie największy na świecie producent EV nie ma praktycznie żadnej obecności. Honda już wydany lub teased kilka przystępnych opcji pojazdów elektrycznych, które pasują do tego rachunku, ale jego plany produkcyjne zostały teraz rozszerzone, wydaje się. To rzekomo złożył duże zamówienie z największym na świecie producentem baterii EV - CATL - nie mniej niż 123 GWh w całkowitej pojemności baterii, które pójdą do ponad 2 milionów swoich przyszłych pojazdów elektrycznych
To ogromne zamówienie natychmiast katapultuje ją do bycia drugim największym klientem CATL po Tesli i oznacza szczere wysiłki Hondy na rzecz prawdziwego elektrycznego pivot w swojej turze. Honda niedawno ogłosiła wspólne przedsięwzięcie z Sony, które mogłoby uczynić jej nadchodzące pojazdy elektryczne systemem PlayStation 5 na kołach rodzaju, dając jej natychmiastową przewagę przed systemem infotainment Tesli, zbyt.